تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۳۳۶۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا نامه عرضه «سهام تودلی» خودروسازان دیر منتشر شد؟

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم شفافیت و دیر منتشر شدن اطلاعات در بازار سرمایه دوباره تکرار شد.

به گزارش می‌متالز، «محمد غفوری» کارشناس بازار سرمایه با بیان این که اگر بخواهیم کارنامه آقای‌ عشقی را مورد ارزیابی قرار بدهیم و کارنامه ایشان را در مسیر زیرساخت انجام داده است را بررسی کنیم، به بعد نظارتی این سازمان می‌رسیم، گفت: باید سیاست‌هایی در بازار گرفته شود که ورود سرمایه‌گذار جدید را در بازار مشاهده کنیم، تأمین مالی‌هایی که از بورس در مدت اخیر دیده شده، شرایط رکودی بازار سرمایه از اردیبهشت تا بهمن جزو رکودی‌ترین معاملات بورس در ۶ سال اخیر بوده است.

غفوری افزود: تصمیماتی که در بازار گرفته شد که در اوج امیدواری سرمایه‌گذاران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، ترمز بورس کشیده شد و موجه نااطمینانی در بورس جاری شد.

به گفته این کارشناس بورس، سازمان بورس نتوانسته استقلال لازم را داشته باشد، مهم‌ترین چیزی که می‌تواند به سازمان بورس شفافیت نامه‌ها بود، بعد از ۲ ماه از ریزش بورس ابلاغیه‌ها درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منتشر شده است، مدل دیگر انتشار واگذاری سهام تودلی خودروسازان بود که بعد از ۲ ماه منتشر شد.

غفوری افزود: عملکرد سازمان بورس در ۲ سال اخیر نتوانسته قوی کار کند و تأمین مالی‌های اصولی در بازار انجام نشد، باید سیاست‌هایی در بازار وضع می‌شد که عرضه اولیه‌ها و تأمین مالی به حداقل برسد، اما متأسفانه اتفاق بر عکس رخ داد.

وی در پایان گفت: کار سازمان بورس این نیست که از بازار حمایت کند، اما باید تصمیماتی برای مدیریت بازار اتخاذ می‌شد که انجام نشد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده