به گزارش میمتالز، «سعید حسنزاده» مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی شرکت راهآهن درباره ارائه خدمات الکترونیک به مسافران اظهار کرد: از ۶ خدمتی که برای شرکت راه آهن شناسایی شده تا به صورت الکترونیک ارائه شود، تمامی آنها از طریق فضای الکترونیک ارائه میشود و فقط یک مورد است که بخشی از انتظارات سازمان فناوری اطلاعات و مجموعه امور اداری و استخدامی برآورده نشده است که در آینده نزدیک به صورت کامل اتفاق میافتد. اکنون ۸۳.۳ درصد خدمات ما به صورت الکترونیک ارائه میشود.
وی افزود: در مورد مجوزها هم شرکت راهآهن مسیر دریافت مجوزها را به صورت الکترونیک در اختیار مردم قرار داده شده و در حال حاضر، سه نوع مجوز را به صورت الکترونیک به متقاضیان ارائه میکند که شامل دفتر فروش بلیت قطار مسافری، احداث خط فرعی ریلی و فعالیت شرکت حملونقل ریلی باری است و ۶ نوع مجوز دیگر هم در دستور کار است که در آینده نزدیک به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.
حسنزاده گفت: در مورد کسانی که از قبل به صورت کاغذی و سنتی مجوز داشتند نیز به صورت الکترونیک و شناسه یکتا به متقاضیان ارائه میشود.
وی با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن خدمات خاطرنشان کرد: به واسطه الکترونیکی شدن، هرگونه نظارتی که قابلیت داشته باشد انجام میشود. فرآیند و زمان صدور مجوزها به راحتی نظارت و کنترل میشود و مردم از رفاه نسبی در تهیه مجوزها برخوردار هستند.
حسنزاده اضافه کرد: به دلیل اینکه ما وارد فضای دولت الکترونیک شدیم و خدمات را به صورت الکترونیک ارائه میکنیم، کل فرآیند هوشمند میشود و تقریباً از دخالت دست و سلیقه، فاصله گرفته میشود و هر اطلاعاتی که برای تصمیمگیری لازم است از مراجع ذیصلاح، دریافت و از دوبارهکاری و تکرار جلوگیری میشود.
وی اظهار کرد: پس از اینکه خدمات را الکترونیک کردیم که الان نزدیک ۱۰۰ درصد است، بنا داریم وارد فاز هوشمندی شویم که ۲۰ درصد خدمات را باید انجام دهیم که اکنون دو خدمت به صورت هوشمند انجام میشود و این کمک میکند که فرآیند شفافیت، عدالت و جلوگیری از تبعیضها اتفاق بیفتد.
منبع: خبرگزاری مهر