تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۶۵۱۷

جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا ۱۲ فروردین

‌می‌متالز - یک مقام مسوول از جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: یک میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از ناوگان ریلی استفاده کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «سیدکمال هادیان‌فر» امروز (یکشنبه) برای دومین بار در ایام سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ از ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید کرد و با مسافران در سالن انتظار به گفتگو پرداخت.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی پس از شنیدن گزارش مدیرکل راه‌آهن تهران، در جریان آخرین وضعیت ایستگاه، سکوها، خطوط، غرف و خدمات ارائه شده به مسافران از جانب شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی قرار گرفت.

وی درباره ظرفیت توزیع و قیمت بلیت قطار، تاکید کرد: باید وضعیت توزیع بلیت قطار در زمان اوج سفر‌های نوروزی به گونه‌ای باشد که ۷۰ درصد به صورت برنامه‌ای و ۳۰ درصد برای مسافرانی که در شرایط خاص نیازمند سفر ناگهانی هستند، قرار گیرد.

هادیان‌فر ابراز امیدواری کرد امسال و سال آینده شاهد افزایش تعداد ناوگان مسافری ریلی در کشور باشیم.

وی افزود: روزانه ۸۰ قطار از مبدا یا به مقصد شهر مشهد مقدس سیر دارند و از این بابت بیشترین تعداد قطار‌ها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی افزایش سه تا پنج درصدی سفر‌ها در نوروز امسال، یادآور شد: تا پایان طرح سفر‌های نوروزی ۶ روز باقی‌مانده است و تاکنون افزایش سه درصدی سفر‌ها را شاهد هستیم.

وی، دلایل اصلی کاهش سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ را شرایط نامساعد جوی و تقارن با ماه مبارک رمضان بر شمرد و گفت: هم اکنون زمان اوج برگشت سفر‌های نوروزی شروع شده است و انتظار افزایش سفر‌ها در ایام بازگشت نیز وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان‌ داشت: در گفتگو با مردم شاهد رضایتمندی از حمل‌ونقل ریلی بودیم و میزان تأخیر قطار‌ها بسیار ناچیز بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده