تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۶۵۷۴
سرویس خبر : اجتماعی

استقبال خانواده‌های فولادی از مراسم احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان

‌می‌متالز - مراسم احیای شب قدر و شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) با استقبال جمعی از کارکنان به همراه خانواده، سحرگاه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در محوطه مقابل حسینیه سید الشهدا (ع) دویست دستگاه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز امنیتی که جمهوری اسلامی به نام امیرالمومنین علی (ع) برقرار کرده، در دنیا بی‌نظیر است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در جنگ‌ها با نام امیرالمومنین علی (ع) مورد اخطار قرار می‌داد. عبارت قسیم نار و جنت برای علی (ع) از این بابت است که وی شاخص حق و باطل می‌باشد. اگر کسی پس از پیامبر اکرم (ص) راست گفت، امیرالمومنین (ع) و اولاد ایشان بودند. 

حاجتی در ادامه بیان داشت: در استدلال و استنباط حقانیت امیرالمومنین (ع) همین بس که ایشان، زمانی که بر فرق مبارکش ضربت شمشیر خورد، فرمود: فزت و رب الکعبه. 

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر رضا هدایی منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت شب شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت: یاد مرگ، یکی از سازنده‌ترین امور امشب می‌باشد. دنیا گذرگاه است و جای ماندن نیست. 

وی افزود: بنا بر حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) پدر امت اسلام است. حضرت علی (ع) در جایی می‌فرماید: به من بنگرید، تا دیروز من همراه شما بوده و اکنون، تبدیل به عبرت شما شده‌ام. فردا از میان شما می‌روم. آنچه مهم است، این است که خدا من و شما را ببخشد، ما راه درازی در پیش داریم.

هدایی اظهار داشت: در سوره مبارکه فاطر، اخوال بهشتیان و جهنمیان را توصیف می‌کند. بهشتیان می‌گویند، خدای را سپاس که غم و اندوه را از ما جدا نمود، خدایی که ما را در جایگاه ماندگاری قرار داد. دیگر خسته نشده و افسردگی به سراغ ما نمی‌آید. کسانی که بیت المال به دست آنان است، کار خیلی سختی دارند. 

وی با اشاره به حدیثی دیگر از امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: خداوند نسبت به مومن غیرت دارد. مومنان نیز نسبت به دین خود باید غیرت دینی داشته باشند. از اختلاط زنان و مردان نامحرم پیشگیری نمایند. خوب است که در جامعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود. 

هدایی در پایان ابراز امیدواری نمود که به حق صاحب امشب، خداوند همه را به بهشت ببرد.  

مراسم یاد شده با مداحی حاج محمد غبیشی، مرثیه سرایی و قرآن بر سر حاج احمد طرفی از مداحان استانی و دعاخوانی سید محمدعلی فاطمی زاده و حجت‌الاسلام علی زبیدی انجام شد. 

گفتنی است، در حاشیه این مراسم، برپایی چایخانه حضرت امام رضا (ع) و غرفه نقاشی برای کودکان از برنامه‌های فرهنگی این مراسم بود. همچنین در پایان، با توزیع سحری، از میهمانان مراسم پذیرایی شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده