تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۳۷۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیوست مردمی اقتصاد معدنی

پیوست مردمی اقتصاد معدنی
‌می‌متالز - تعریف اهداف و استانداردها، نظارت و اندازه گیری عملکرد، گزارش نتایج، بررسی و تایید اطلاعات، آموزش تمرینات ESG و بهبود‌بخشی و همکاری و نوآوری برای تعالی ESG از مهم‌ترین استراتژی شرکت‌های معدنی برای بهبود شفافیت هستند. معدن یک صنعت حیاتی است که مواد ضروری را برای بخش‌های مختلف اقتصاد فراهم می‌کند، اما از نظر مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) نیز با چالش‌های مهمی مواجه است.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌های معدنی باید شفافیت و پاسخگویی خود را بهبود بخشند تا اعتماد و حمایت ذی‌نفعان خود مانند سرمایه‌گذاران، تنظیم کننده ها، جوامع و مشتریان را به دست آورند. در این گزارش، برخی از استراتژی‌هایی را که شرکت‌های معدنی می‌توانند برای افزایش عملکرد و شهرت ESG خود استفاده کنند، بررسی می‌کنیم.

۱- اهداف و استاندارد‌های ESG را تعریف کنید

اولین گام برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، تعریف اهداف و استاندارد‌های ESG واضح و قابل اندازه‌گیری است که با انتظارات و الزامات ذی‌نفعان همسو باشد. شرکت‌های معدنی باید چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های شناخته شده بین‌المللی، مانند ابتکار گزارش‌دهی جهانی (GRI)، شورای بین‌المللی معدن و فلزات (ICMM)، یا ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (EITI) را برای ایجاد سیاست‌ها و شیوه‌های ESG خود اتخاذ کنند. این چارچوب‌ها زبان و معیار‌های مشترکی را برای گزارش و افشای اطلاعات و عملکرد ESG ارائه می‌دهند.

۲ - نظارت و اندازه‌گیری عملکرد ESG

گام دوم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، نظارت و اندازه‌گیری عملکرد ESG عملیات و پروژه‌های معدنی است. شرکت‌های معدنی باید از شاخص‌ها و معیار‌های قابل اطمینان و قابل تایید، مانند انتشار گاز‌های گلخانه ای، مصرف آب، مدیریت زباله، بهداشت و ایمنی، حقوق بشر، مشارکت جامعه و مبارزه با فساد برای ردیابی و ارزیابی اثرات و نتایج ESG خود استفاده کنند. شرکت‌های ماینینگ همچنین باید از فناوری‌های دیجیتال مانند حسگرها، پهپاد‌ها یا بلاک‌چین برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بلادرنگ و بهبود کارآیی و اثربخشی ESG خود استفاده کنند.

۳- نتایج ESG را گزارش و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید

گام سوم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، گزارش و ابلاغ نتایج ESG و دستاورد‌های فعالیت‌ها و ابتکارات معدنی است. شرکت‌های معدنی باید گزارش‌های منظم و جامع ESG را منتشر کنند که از استاندارد‌ها و اصول چارچوب‌ها و دستورالعمل‌هایی که اتخاذ کرده اند پیروی کند. این گزارش‌ها باید هم جنبه‌های مثبت و منفی عملکرد ESG و هم چالش‌ها و فرصت‌های بهبود را آشکار کنند. شرکت‌های ماینینگ همچنین باید از طریق کانال‌های مختلف، مانند وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها یا وبینار‌ها با ذی‌نفعان خود تعامل داشته باشند تا داستان‌ها و بازخورد‌های ESG خود را به اشتراک بگذارند.

۴- اطلاعات ESG را بررسی و تایید کنید

گام چهارم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، ممیزی و تایید اطلاعات و داده‌های ESG است که شرکت‌های معدنی گزارش و ارسال می‌کنند. شرکت‌های معدنی باید از طرف‌های خارجی مانند حسابرسان، مشاوران یا آژانس‌های رتبه‌بندی، برای تایید و تایید ادعا‌های ESG و افشای آن‌ها، به دنبال تضمین مستقل و معتبر باشند. این طرف‌ها باید از روش‌ها و معیار‌های دقیق و منسجمی برای ارزیابی و ارزیابی عملکرد ESG و انطباق شرکت‌های معدنی استفاده کنند. فرآیند ممیزی و راستی آزمایی باید شکاف‌ها و خطراتی را که نیاز به رسیدگی و کاهش دارند، شناسایی کند.

۵- تمرینات ESG را بیاموزید و بهبود بخشید

گام پنجم برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، یادگیری و بهبود شیوه‌ها و فرآیند‌های ESG در شرکت‌های معدنی است. شرکت‌های معدنی باید از بازخورد‌ها و بینش‌های حاصل از فرآیند ممیزی و راستی آزمایی، و همچنین فرآیند تعامل با ذی‌نفعان، برای شناسایی و اجرای بهترین شیوه‌ها و راه حل‌ها برای افزایش عملکرد و شهرت ESG خود استفاده کنند. شرکت‌های معدنی همچنین باید عملکرد ESG خود را در مقابل همتایان و رقبای خود و همچنین صنعت و استاندارد‌های جهانی برای سنجش پیشرفت و دستاورد‌های خود محک بزنند.

۶- همکاری و نوآوری برای تعالی ESG

ششمین و آخرین مرحله برای بهبود شفافیت و پاسخگویی، همکاری و نوآوری برای تعالی ESG است. شرکت‌های معدنی نباید به صورت مجزا کار کنند، بلکه باید با سایر بازیگران زنجیره ارزش معدن، مانند تامین کنندگان، پیمانکاران، مشتریان یا سازمان‌های غیردولتی شریک و همکاری کنند تا برای همه ذی‌نفعان ارزش ایجاد و ارائه کنند. شرکت‌های معدنی همچنین باید فرهنگ نوآوری و خلاقیت را پرورش دهند و در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند تا راه‌های جدید و بهتری برای رسیدگی به چالش‌ها و فرصت‌های ESG در صنعت معدن بیابند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده