تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۷۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد:

نقش کلیدی بورس در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم/ ابزار‌های معاملاتی بستری برای تامین مالی شرکت‌ها

‌می‌متالز - جعفر قادری، عضو کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس بیان کرد: بازار سرمایه با ابزار‌های متنوع و گوناگونی که در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد، بستری مناسب برای تأمین مالی آنها خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، «جعفر قادری» در رابطه با نقش بورس در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: بورس در بین دیگر بازار‌های مالی نقش بسیار قابل توجه و پررنگی را ایفا می‌کند و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در بین دستگاه‌های دولتی، کلیدی‌ترین نقش را در تحقق شعار سال و جمع‌آوری نقدینگی‌ها و سرمایه‌های مردم و هدایت آن به سمت و سوی تولید برعهده دارد.

ابزار‌های معاملاتی بازار سرمایه برای حمایت از صنایع

وی در ادامه با اشاره به این که در سال‌های گذشته بورس با رشد ابزار‌های معاملاتی و مالی جدید مواجه بوده است، اظهار داشت: در حالی که یکی از الزامات اساسی رونق تولید، فراهم کردن بستر‌های مناسب جهت تأمین مالی و سرمایه مورد نیاز شرکت‌ها است، بازار سرمایه با ابزار‌های متنوع و گوناگونی که در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد، بستری مناسب جهت تأمین مالی آنها است. البته بهره‌گیری از پتانسیل‌های بازار سرمایه جهت تأمین مالی واحد‌های تولیدی مستلزم شناخت دقیق ابزار‌های مالی موجود در بازار سرمایه است، چرا که این ابزار‌ها با توجه به نیازها، توان مالی و شرایط بنگاه‌های اقتصادی طراحی شده است.

جذب سرمایه‌های خرد

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: ورود ابزار‌های معاملاتی جدید، چون صندوق پروژه‌ها و تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ‌ها) و سایر ابزار‌های معاملاتی به بازار سرمایه تأثیرات قابل توجهی بر جذب سرمایه‌های خرد دارد، این ابزار‌ها به سرمایه‌گذارانی که به دلیل محدودیت‌های مالی یا دانش فنی قادر به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه نیستند، فرصت می‌دهد تا به‌صورت غیرمستقیم و با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، در ارزیابی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و شرکت‌های مختلف شرکت کنند.

اصلاح فرآیند‌ها

قادری تصریح کرد: بازار سرمایه با بهره‌مندی از ابزار‌های معاملاتی می‌تواند گام‌های مهمی را در جمع‌آوری نقدینگی‌های مردم و جذب سرمایه‌های آنها به منظور رونق تولید و بهبود فضای کسب‌وکار بردارد که در همین راستا باید یکسری فرآیند‌ها هم اصلاح شود.

اعتمادسازی و ایجاد بستری مطمئن برای مردم

این نماینده مجلس با تاکید بر این که با اعتمادسازی بیشتر می‌توان شاهد اقبال بیشتر مردم به بازار سرمایه بود، اظهار داشت: اعتمادسازی و ایجاد بستری مطمئن برای مردم و همچنین حمایت از تولید مسیر را برای جذب سرمایه‌های بیشتر به این بازار هموارتر می‌کند.

قادری خاطرنشان کرد: رشد و گسترش تولید در کشور نیازمند حمایت و البته مشارکت بیش از پیش مردم است و به نظر می‌رسد سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله گزینه‌های مناسب برای این موضوع است تا در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده