تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۳۷۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در معاملات امروز ۲۶ فروردین ثبت شد؛

ریزش بیش از ۵۳ هزار واحدی شاخص کل بورس همراه با خروج سنگین نقدینگی حقیقی‌ها

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات بازار سهام امروز ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۶ هزار میلیارد تومانی بوده است.

به گزارش می‌متالز، محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز ۲۶ فروردین شاخص کل بورس با ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۰۷ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با ریز بیش از ۲۵ هزار واحدی همراه شد تا شاهد بازاری بسیار کاهشی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات بازار سهام امروز ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۶ هزار میلیارد تومانی بوده است و در نهایت شاهد خروج نقدینگی حقیقی‌ها به میزان حدود ۲ هزار میلیارد تومان از بازار سهام بودیم که خود این یک عدد بسیار بزرگ و بی سابقه در چند ماه اخیر است.

غفوری همچین می‌گوید: امروز ۹۵ درصد بازار در وضعیت منفی دست به دست شدند بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های کالایی به خود اختصاص دادند و بیشترین میزان خروج نقدینگی را امروز صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت کردند. در صنایع هم صنعت خودرو با ۳۱۵ میلیارد تومان بیشترین نقدینگی را از دست داد.

او می‌گوید: امروز شاهد یک بازار فوق منفی بودیم منفی که یک بخش آن به‌سبب ایجاد هیجانات منفی کاذب در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و بخشی شرایط بنیادی اقتصادی و ریسک‌های سیستماتیک بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده