تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۳۷۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان البرز مطرح کرد؛

اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان البرز گفت: بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی این استان طی سال گذشته به حوزه بازرگانی و صنعت اختصاص داشت.

به گزارش می‌متالز، «محمد انصاری» مدیرکل صمت استان البرز، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بر همین اساس اداره کل صنعت، معدن وتجارت البرز سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری در عموم شاخص‌های عملکردی شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی کشور به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد، افزود: این در حالی است که این شاخص در استان البرز بیش ۵۲ درصد است.

مدیرکل صمت استان البرز اضافه کرد: هم اکنون سه هزار ۷۲۵ واحد صنعتی در البرز فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۷۳ هزار نفر فراهم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در شاخص تعداد واحد‌های صنعتی، البرز ۴.۷ درصد از صنایع کشور را در خود جای داده که سهم اشتغالزایی این واحد‌ها حدود ۶.۲۴ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده در کشور است.

انصاری صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: سال گذشته رتبه اول اثربخشی عملکرد کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید کشور، رتبه اول سرمایه‌گذاری محقق شده در حوزه صنایع غذایی و همچنین رتبه نخست اعلام موجودی کالا در کشور را به دست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید همچنین در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی موفقیت بزرگی کسب شد و پیرو دستور استاندار البرز ضمن ساماندهی آمار واقعی صادرات استان، صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری انواع محصولات تولیدی استان برای اولین بار ثبت شد.

انصاری با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد از واحد‌های صادراتی ممتاز و نمونه کشوری در البرز استقرار دارند، گفت: در سال ۱۴۰۲ رتبه‌های دوم کشوری در شاخص‌های عملکردی صدور مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها (حوزه اصناف)، اشتغال محصولات دانش‌بنیان میزان فروش محصولات دانش‌بنیان و ثبت و ورود کالا در سامانه جامع تجارت به این اداره کل اختصاص یافته است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده