تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۳۷۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در حاشیه افتتاح واحد صنعتی در استان سمنان؛

سمنان استانی کاملا صنعتی و ظرفیت‌های صنعتی آن فوق‌العاده است

‌می‌متالز - وزیر صمت با بیان اینکه سمنان استانی کاملا صنعتی و ظرفیت‌های صنعتی آن فوق‌العاده است، گفت: افزایش بهره‌وری از صنایع استان سمنان را در دستور کارمان قرار داده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه سفر به استان سمنان، در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در این استان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سمنان استانی کاملا صنعتی و ظرفیت‌های صنعتی آن فوق‌العاده است. ما هم به‌دنبال توسعه صنعت هستیم.

وی افزود: «جهش تولید با مشارکت مردم» ناظر بر توسعه کمی و کیفی تولید است و ما برای ایجاد تحول اساسی در این استان و اجرایی شدن شعار سال در آن اقدامات لازم را پیگیری می‌کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه به صنعت‌گران استان سمنان خسته نباشید می‌گویم، تاکید کرد: دنبال آن هستیم گره‌ای از کار صنایع باز کنیم و مسیر پیشرفت صنعت‌گران را هموارتر کنیم.

وی ادامه داد: رقم قابل توجهی از واحد‌های صنعتی استان نیاز به کمک دارند، که در این زمینه باید موانع رکود را از راه صنعتگر برداریم. همچنین کمک کنیم واحد‌های صنعتی به ظرفیت مد نظر تولید خود برسند.

علی‌آبادی با بیان اینکه بخشی از برنامه اصلی رئیس جمهور در روز پنجشنبه و در استان سمنان مربوط به واحد‌های راکد و رسیدگی به شرایط احیای آن است، خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری از صنایع در دستور کار استان سمنان قرار داده‌ایم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: سمنان به عنوان استانی که بیشترین GDP آن مربوط به صنعت است، باید سهم قابل توجه و بیشتری از انرژی داشته باشند.

وزیر صمت در ادامه یادآور شد: در مضیقه قرار گرفتن مردم و صنعت در برق و آب مورد رضایت رهبر و مردم نیست. باید تلاش کنیم راه را برای مردم هموار کنیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان با راهبری وزارت صمت در دور اول سفر استانی دنبال شد و در این دور سفر نیز طرح‌های توسعه‌ای آن پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: این نیروگاه فردا (پنجشنبه) با حضور رئیس جمهوری افتتاح شده که می‌تواند تامین برق بخشی از صنعت را به‌عنوان اولویت‌های مهم کشور تامین کند.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه وزارت صمت تمام ظرفیت خود را برای توسعه صنعت بسیج می‌کند، گفت: از این جهت در موضوع تامین آب صنایع ابرپروژه ملی انتقال آب خلیج فارس، را کلید زد و در حال اجرا هستیم که از جمله طرح‌های بی‌نظیر تاریخ ایران است و انتقال آب از جنوب به صنایع را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است، در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالا را با اعتبار ۹۲۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد کردیم که ۷۱۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده که بخش اعظم این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده