تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۳۸۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی؛

مباحث مربوط به تراز تجاری غیرنفتی با حضور وزیر صمت بررسی شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: موضوع تراز تجاری غیرنفتی با حضور وزیر صمت در جلسه عصر امروز کمیسیون بررسی شد.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس با بیان اینکه در این جلسه برخی از نمایندگان در رابطه وظایف سازمان توسعه تجارت مطالب را در این جلسه مطرح کردند، ادامه داد: متاسفانه سیاست گذاری‌های تجاری و صنعتی ما در مجموع مشوق صادرات نیست به ویژه در بحث رفع تعهد، به نوعی سیاست‌ها اجرایی می‌شود که مانع صادرات بوده و به هیچ وجه انگیزه لازم را ایجاد نکرده و از سویی دیگر مشوق واردات است.

وی ادامه داد: این رویکرد باعث شده کسانی هم که صادرات داشته اند در صادراتشان کم اظهاری کنند و کمتر ارز به کشور وارد کنند و از سویی دیگر کسانی که واردات داشته اند بیش اظهاری کرده و بیشتر ارز بگیرند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر صمت در این جلسه تاکید کردند که با مباحث صورت گفته در کمیسیون همراه هستند. همچنین در این جلسه به سه دسته از موضوعات و مشکلات اعم از مداخله دولت در قیمت گذاری بازارها، مشکلات ارزی و رفع تعهدات و مداخلات بانک مرکزی در بازار ارز و همچنین عدم پرداخت تسهیلات به تولید، اشاره شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا در جلسه ویژه دیگری، موضوعات ارزی با دعوت از مسوولین بانک مرکزی وهمچین مسوولین سازمان توسعه و تجارت، مباحث مربوط به رایزان اقتصادی و بازرگانی دنبال شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده