به گزارش میمتالز، محمدرضا مدرسخیابانی نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش سرمایه ۴۳ درصدی این شرکت، گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی هیات مدیره این شرکت به علل مختلف مطرح شد که از جمله آنها میتوان، به مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای فرعی گروه کشتیرانی اشاره کرد.
وی افزود: سرمایه شرکت فله گروه کشتیرانی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، در نمونهای دیگر سرمایه شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از ۱۰۸ به ۳۶۰ میلیارد تومان ارتقاء داده شده است؛ ضمن اینکه دیگر شرکتهای گروه نیز به فراخور افزایش سرمایه را تجربه کردند.
مدرسخیابانی، مجموع افزایش سرمایه شرکتهای فرعی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را طی سال ۱۴۰۲ حدود ۸۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی هدف تشکیل مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، و افزایش سرمایه این شرکت را افزایش فعالیتها در جهت بهسازی و نوسازی داراییهای ثابت دانست و افزود: در همین رابطه طی سال ۱۴۰۲ با سرمایهگذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار تعداد ۵ هزار دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی برای تقویت ناوگان کانتینری خریداری شد، همچنین ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده نیز در راستای حملونقل چندوجهی و ارائه خدمات لجستیکی به ارزش حدود ۹۸۹ میلیارد تومان خریداری و شرکت حملونقلی جادهای گروه کشتیرانی تأسیس گردید.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت نوسازی ناوگان، تأکید کرد: با توجه به تغییر مداوم قوانین و مقررات بینالمللی دریانوردی باید برای رفع این محدودیتها در سریعترین زمان ممکن نوسازی ناوگان با ورود شناورهای تازه محقق شود.
مدرسخیابانی در پایان اظهارات خود منبع تأمین افزایش ۴۳ درصدی سرمایه گروه کشتیرانی را از محل سود انباشته این شرکت اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به این تحولات روند سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستمر حفظ کنیم.
شایسته ذکر است با تصویب مجمع عمومی فوقالعاده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه این شرکت بزرگ بورسی به میزان ۴۳ درصد افزایش یافت.
بر این اساس سرمایه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از رقم ۵۷.۷۲۲ به ۸۲.۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داده شد. مبلغ مزبور مطابق با پیشنهاد هیات مدیره از محل سود انباشته این شرکت تأمین شده است.