به گزارش میمتالز، این بالاترین رقم در سه ماهه اول از سال ۲۰۱۶ بود و حدود ۱۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. شرکتهایی که در صنایعی مانند خودروهای برقی و انرژی خورشیدی از رقبای خود جلوتر هستند، شرکتهایی پیشرو هستند. این سرمایهگذاریها ممکن است به کاهش تنشهای تجاری با ایجاد شغل و رشد اقتصادی در بازارهای خارج از کشور کمک کند. آلیسیا گارسیا هررو، اقتصاددان ارشد آسیا و اقیانوسیه در Natixis اظهار کرد که چین میخواهد در خارج از کشور تولید کند تا مازاد تجاری کاهش یابد و مهمتر از همه، ظرفیت مازاد کاهش یابد. رقابت ژئوپلیتیک به ویژه با ایالاتمتحده و اروپا به این معنی است که سرمایهگذاری چین ممکن است همیشه مورد استقبال قرار نگیرد. ژاپن در دهه ۱۹۸۰ توانست از سرمایهگذاری خارج از کشور توسط خودروسازان پیشرو در جهان برای هموارسازی روابط دیپلماتیک استفاده کند، اما این کشور رقیب راهبردی ایالاتمتحده به شکل امروزی چین نبود. در سال ۲۰۲۲، حدود سهچهارم سرمایهگذاری مستقیم خارجی چین در آسیا بود.
منبع: دنیای اقتصاد