تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۹۱۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صمت در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان:

تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن اصفهان به صورت ویژه دنبال می‌شود

‌می‌متالز - عباس علی‌آبادی وزیر صمت در بازدید از دستاورد‌های ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو گفت: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان خط اول جبهه تولید، صنایع بزرگی را در اصفهان و اقصی نقاط کشور بنیان نهاده و نیروی انسانی ماهر بسیاری را نیز پرورش داده که در بخش‌های مختلف کشور منشا توسعه و تحول هستند.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، ایران را در جایگاه هفدهمین کشور تولیدکننده ریل در جهان قرار داد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد جدید تولید در ذوب آهن اصفهان، تامین پایدار مواد اولیه این مجتمع عظیم صنعتی به صورت ویژه دنبال می‌شود. 

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش کاملی از دستاورد‌های ذوب آهن اصفهان در عرصه تولید محصولات ارزش‌افزا گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سه جبهه تولید ریل، تیرآهن بال پهن و آرک‌های معدنی پیشران توسعه کشور است. 

وی افزود: ذوب آهن اصفهان آمادگی خود را برای پشتیبانی کامل از طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است و مقاطع ساختمانی به صورت مدولار در کارخانه تولید شده و در محل پروژه‌های ساختمانی تحویل داده می‌شود که این رویکرد ایمنی، تسریع در ساخت و کاهش قیمت تمام شده را به دنبال دارد. 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: این مجتمع عظیم صنعتی در کنار تولید انواع ریل مترو و راه آهن سراسری، ریل سخت با ویژگی ضد سایش را نیز تولید کرده و بیش از ۲۰۰ تن به متروی مشهد تحویل داده است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان از تولید محصولات صنعتی عبور نموده و تولید محصولات ارزش افزا را به عنوان یک برنامه تحولی با جدیت تمام در دست اجرا دارد.

مهدی کوهی گفت: در شیوه تولید کوره بلند، زغال سنگ به عنوان یکی از یوتیلیتی‌های اساسی به شمار می‌رود که به دلیل کمیت و کیفیت زغال داخل و حاصل شدن ترکیب خط تولید به ناچار بخشی از زغال را وارد می‌کنیم، اما همواره اعلام آمادگی نمودیم کلیه زغال داخل را با رعایت دو پارامتر عنوان شده خریدار هستیم.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده