تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۳۹۲۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
اعظمی تاکید کرد؛

نقش موثر ترخیص خودرو‌های وارداتی در ساماندهی بازار

‌می‌متالز - نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: براساس گفته وزیر صمت خودرو به قدری وارد کشور شده که اسکله‌ها و کمرگات ما گنجایش بیش از این را ندارند، اما دیوان سالاری اداری مانع ترخیص سریع این خودرو‌ها می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ذبیح‌الله اعظمی درباره اجرای قانون واردات خودرو، گفت: براساس گفته وزیر صمت خودرو به قدری وارد کشور شده که اسکله‌ها و گمرگات ما گنجایش بیش از این را ندارند، اما دیوان سالاری اداری مانع ترخیص سریع این خودرو‌ها می‌شود در حالیکه اکر این خودرو‌ها ترخیص و به بازار عرضه شوند بازار تا حدود زیادی ساماندهی می‌شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که تا زمانیکه این خودرو‌ها ترخیص و روانه بازار نشود، بازار ساماندهی نخواهد شد.

وی درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه واردات خودرو موجب نابسامانی بازار ارز می‌شود، اضافه کرد: می‌توان برای واردات خودرو از ظرفیت ارز‌هایی که در اختیار مردم است، استفاده کرد یا می‌توان از ارز منشا خارجی برای واردات خودرو بهره برد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، نبود ارز برای واردات خودرو را بهانه‌‍ای برای عدم اجرای قانون دانست و تصریح کرد: با واردات، عرضه خودرو به بازار بیشتر می‌شود و قیمت خودرو منطقی خواهد شد و مردم می‌توانند به خودرو‌های متنوعی دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده