به گزارش میمتالز، بیش از دو هفته از افزایش قیمت کارخانه محصولات پژو پارس میگذرد. با توجه به حاشیههایی که پیرامون تولید این سدان محبوب ایرانی طی چند ماه اخیر رواج یافت، هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود، مسائل مربوط به تولید و عرضه پژو پارس را به بحث گذاشت. در این جلسه وزیر صمت، رئیس سازمان ملی استاندارد و مدیرعامل ایرانخودرو حضور داشتند.
با توجه به انحصار موجود در بازار خودرو، از بهمنماه ۱۴۰۱ شورای رقابت به عنوان نهادی برای قیمتگذاری خودروهای داخلی و مونتاژی انتخاب شد، اما بارها درباره افزایش قیمت محصولات داخلی و مونتاژی سکوت کرده است.
ماجرا از آنجا شروع شد که طبق نامه ارسالشده از سوی سازمان استاندارد، خودرو پژو پارس قادر به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه نبوده و تصمیم بر توقف تولید این محصول گرفته شد. از طرفی، متقاضیان این خودرو در سامانه یکپارچه به توقف تولید این محصول اعتراض کردند.
اعتراضات دلیلی برای ادامه تولید پژو پارس در ماههای اخیر شد و بر همین مبنا، شرکت ایرانخودرو در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام قیمت جدید برای چهار مدل پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد. ارسال فراخوان با قیمت جدید، اعتراض متقاضیان را مقابل شورای رقابت در پی داشت، اما درباره اینکه افزایش قیمت از طرف کدام نهاد ذیربط بوده شفافسازی نشد.
پژو پارس طی سالهای گذشته یکی از محبوبترین خودروهای داخلی بوده و تقاضای بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد.
سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت،، تنها به توضیحی کوتاه بسنده کرد و گفت: «جلسه ۶۵۶ شورای رقابت که یکی از بخشهای آن بررسی مسائل مربوط به عرضه پژو پارس بود یکی از جلسات کارشناسی این شورا محسوب میشود و درصورتیکه هر تصمیمی دراینباره اتخاذ شود از طریق وبسایت شورای رقابت اطلاعرسانی خواهد شد.»
منبع: تجارت نیوز