تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۴۰۲۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید مقامات طالبان و سفیر چین از معدن «مس عینک»

‌می‌متالز - سفیر چین و مقامات ارشد طالبان در سفر به «لوگر» پیشرفت‌ها و کار پروژه معدن مس عینک را از نزدیک نظارت و ارزیابی کردند.

به گزارش می‌متالز، «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن و پترولیم حکومت طالبان به همراه «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ، «ژاو شینگ» سفیر چین در کابل و «ضیاءالرحمن مدنی» والی لوگر از منطقه معدن مس عینک بازدید کردند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان، دلاور و هیات همراه در این سفر از مناطق مختلف معدن مس عینک و آثار باستانی آن دیدن کرده و پیشرفت‌ها و کار پروژه را از نزدیک نظارت و ارزیابی کردند.

هیات طالبان در این سفر با مسوولین شرکت چینی طرف قرارداد این پروژه نیز دیدار کرد و طرف چینی از آغاز کار ساخت جاده معدن مس عینک که قرار است بزودی شروع گردد، نهایی شدن طرح حفاظت آثار باستانی، ایجاد کمپ‌ها و پیشرفت امور اکتشافی معدن غربی عینک و سایر پیشرفت‎های پروژه توضیحات دادند.

طرف چینی همچنین اظهار داشت: اکثر مشکلات پروژه رفع شده و آماده آغاز عملی کار پروژه هستیم و با آغاز عملی کار پروژه معدن مس عینک به آثار باستانی در منطقه صدمه وارد نخواهد شد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز در این دیدار درباره آثار باستانی منطقه و حفاظت از آن صحبت کرد و از همکاری این وزارتخانه جهت تسریع کار پروژه اطمینان داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده