تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۴۰۴۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

معامله ۲۵۲۵۶ تن ورق فولادی در هفته سوم اردیبهشت

‌می‌متالز - هفته سوم اردیبهشت‌ماه ۵۴۹۰۶ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد و در نهایت ۲۵۲۵۶ تن ورق مورد معامله قرار گرفت. این هفته تنها محصولات ۲ عرضه‌کننده به صورت کامل مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته سوم اردیبهشت‌ماه کمتر از هفته اول و دوم این ماه بود. از طرفی سطح تقاضا نیز پایین‌تر بود. با آغاز اردیبهشت‌ماه هر هفته معاملات ورق‌های فولادی کاهش پیدا کرد و این هفته نیز تنها ۴۶ درصد از ورق‌های عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. حجم عرضه در معاملات هفته سوم اردیبهشت‌ماه برابر با ۵۴۹۰۶ تن بود، برای این میزان ۳۷۶۷۴ تن تقاضا روز تابلو آمد و در انتها ۲۵۲۵۶ تن از ورق‌های عرضه شده مورد معامله قرار گرفتند. ریز معاملات این هفته به قرار جدول زیر است:

معامله ۲۵۲۵۶ تن ورق فولادی در هفته سوم اردیبهشت

این هفته تنها در ۲ مورد تمام میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت و در مابقی موارد عرضه‌کنندگان موفق به فروش تمام محصولات خود نشدند. در معامله اول فولاد تاراز چهارمحال ۲ هزار تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و برای این مقدار ۳۵۵۰ تن تقاضا وجود داشت، در انتها تمام مقدار عرضه مورد معامله قرار گرفت. در مورد دوم نیز مجتمع فولاد گیلان ۷۰۵۶ تن ورق گرم B عرضه کرد. برای این ورق‌ها ۱۲۴۷۴ تن تقاضا وجود داشت تا اینکه تمام مقدار عرضه معامله شد. حجم معاملات نسبت به میزان عرضه در بعضی از موارد کمتر از ۵ درصد بود برای نمونه گروه صنعتی دانیال استیل ۱۰۵۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و از این میزان تنها ۵۰ تن مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین تعداد عرضه‌ها در هفته سوم اردیبهشت‌ماه ورق گالوانیزه G بود. بالاترین میزان عرضه نیز توسط ورق خودرو چهارمحال و بختیاری انجام شد. این شرکت ۱۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو عرضه کرد ولی ۴۵۵۰ تن از این مقدار مورد معامله قرار گرفت. این هفته یکی از کم تقاضاترین روز‌ها برای محصولات ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بود. سایر تولیدکنندگان نیز با کمبود تقاضا دست و پنجه نرم می‌کردند ولی تنوع عرضه‌ها بالا بود و در مجموع ۸ نوع از انواع ورق‌های فولادی عرضه شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده