تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۴۰۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیاضی:

دود تفرقه و تشتت در مدیریت ارزی به چشم مردم می‌رود/ تاثیر ارز چند نرخی در تشکیل منافذ فساد

‌می‌متالز - منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: متاسفانه کارکرد‌های ناصوابی در برخی از حوزه‌های مدیریتی ارزی وجود دارد که این موارد یا مغفول واقع شده و یا احیاناً تبدیل به یک رانتی شده است که متاسفانه به سیستم اقتصادی کشور آسیب می‌زند.

به گزارش می‌متالز، عبدالوحید فیاضی، با اشاره به نابه سامانی در سیاست‌های ارزی کشور اظهار کرد: بسیاری از نابسامانی‌ها در حوزه سیاست‌های ارزی نتیجه برخی ناهماهنگی‌هاست، ممکن است اگر از مدیران سیستم ارزی کشور سوال شود که در بسیاری از امور ناهماهنگی حادث شده است، این موضوعات را قبول نکنند و بگویند که بر تمام حوزه‌ها اشراف لازم را دارند.

فیاضی با بیان اینکه متاسفانه به واقع این اشراف، اشراف ناقصی است اظهار کرد: متاسفانه کارکرد‌های ناصوابی در برخی از حوزه‌های مدیریتی ارزی وجود دارد که این موارد یا مغفول واقع شده و یا احیاناً تبدیل به یک رانتی شده است که متاسفانه به سیستم اقتصادی کشور آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه تفرقه و تشتت در حوزه ارز نگران کننده است و دود آن بر چشم مردم می‌رود، گفت: نابه سامانی حوزه ارز زندگی را بر مردم هر روز سخت‌تر کرده و به اصطلاح زندگی امروز با زندگی اسفندماه سال ۱۴۰۲ حتی مقداری سخت‌تر شده است.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم اظهار کرد: متاسفانه منافذ فساد آمیز زمانی تشکیل می‌شود که ما تنوعی در نرخ ارز داشته باشیم، اگر چنانچه این منافذ وجود داشته باشد شما هر اقدامی هم در این بازار انجام دهید، نمی‌توانید این بازار را به درستی مدیریت کنید. البته کسانی که این منافذ را به وجود می‌آورند، بر این مسئله احاطه داشته و به اصطلاح بر گلوگاه آن نشسته اند، لذا آنها نمی‌گذارند مسیر صحیح ارزی در کشور طی شود و بازار‌ها به آرامش برسند که باید مقابل این رویکرد‌ها بیاستیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده