تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۴۱۰۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با اجرای یک پروژه در ناحیه نورد سرد حاصل شد؛

برقراری امکان دسترسی اپراتور جرثقیل به مدل هوشمند انبار واحد آنیلینگ ۳

‌می‌متالز - با اجرای پروژه‌ای در ناحیه نورد سرد، امکان دسترسی اپراتور جرثقیل سقفی به مدل پوزیشن‌دهی اتوماتیک کلاف و ساخت شارژ در واحد آنیلینگ شماره ۳ فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: با همت متخصصان واحد آنیلینگ شماره ۳ و در راستای هوشمندسازی و ارتقای سیستم‌های کنترل تولید و اتوماسیون سطح دو آنیلینگ شماره ۳ و سیستم کنترل و مانیتورینگ جرثقیل‌های آنیلینگ شماره ۳، امکان دسترسی اپراتور‌های جرثقیل سقفی به مدل پوزیشن‌دهی اتوماتیک کلاف در انبار واحد آنیلینگ شماره ۳ با همکاری شرکت ایریسا طراحی و راه‌اندازی گردید.

اکبر نادری درباغشاهی در تشریح علل اجرای این پروژه گفت: در طراحی این سیستم قصد داشتیم ارتباط اپراتور داخل کابین جرثقیل‌های واحد را با سیستم اتوماسیون صنعتی سطح ۲ برقرار کنیم تا از انتقال سریع و بدون خطای اطلاعات شارژ ساخته‌شده توسط کارکنان اتاق کنترل و خروجی خط شست‌وشو به اپراتور‌های مذکور اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه در روند قبلی، انتقال داده‌های شارژ و موقعیت کلاف‌ها در انبار به‌صورت دستی (کاغذی) و یا از طریق دستگاه پیجر انجام می‌شد، گفت: در روش قبل احتمال بروز خطا وجود داشت، اما اکنون با طراحی این سیستم، امکان دریافت اطلاعات مذکور به‌صورت سیستمی و آنلاین برای اپراتور و همچنین امکان جابه‌جایی کلاف به‌صورت سیستمی در سطح انبار برای اپراتور جرثقیل فراهم شده و اپراتور مذکور می‌تواند در هنگام جابه‌جایی و انتقال کلاف‌های شارژ مغایرت‌های سیستمی را توسط پانل هوشمند نصب‌شده در کابین، اصلاح و به اتوماسیون سطح ۲ ارسال کند.

به گفته نادری، با این اقدام امکان دریافت مستقیم اطلاعات موقعیت کلاف‌هایی که توسط کارکنان خروجی خط شست‌‍وشوی الکترولیتی از سیستم EIS دریافت می‌گردد و باید در مدل انبار قرار گیرد، توسط اپراتور جرثقیل میسر شده است.

رئیس خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد گفت: مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم عبارت‌اند از: افزایش دقت و سرعت بیشتر در زمان بارگیری و مدیریت انبار؛ کاهش خطا‌های انسانی، استهلاک کمتر جرثقیل سقفی؛ افزایش ایمنی بارگیری کلاف‌ها؛ رفع خطای تخلیه به‌صورت آنلاین و انجام بارگیری طبق شماره پایه مدنظر سیستم که در پنل نمایش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: واحد آنیلینگ شماره ۳ نورد سرد به‌عنوان یک واحد تولیدی در زنجیره محصولات سرد با بررسی دقیق و ارتقای پارامتر‌های فنی همواره برای رفع موانع تولید و ارتقای بهبود فرآیند تلاش کرده و توانسته به‌موازات تحقق برنامه‌ها و اهداف ماهانه واحد، حجم زیادی از محصولات ویژه را تولید و نیاز مشتریان را رفع سازد.

نادری در خاتمه از حمایت‌های مدیران نورد سرد و تلاش همکاران واحد آنیلینگ، گروه فنی ناحیه نورد و دیگر واحد‌های مرتبط که در اجرای این پروژه یاری‌رسان بودند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده