تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۳۴۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یافت نشدن پیکر کارگران معدن زمستان یورت بعید است/ ادامه عملیات برای یافتن اجساد محبوس

می متالز - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: دسترسی پیدا نکردن به پیکر کارگران محبوس در زیر آوار معدن زمستان یورت بعید بوده و عملیات تا پیدا شدن تمام پیکر‌ها ادامه خواهد داشت.
یافت نشدن پیکر کارگران معدن زمستان یورت بعید است/ ادامه عملیات برای یافتن اجساد محبوس

مرتضی سلیمی، گفت: نیروهای امدادی طی چند روز گذشته اقداماتی را به منظورخارج کردن کارگران محبوس درمعدن زمستان یورت استان گلستان در دستورکار قرار داده و تاکنون موفق به خارج کردن پیکر برخی از کارگران شده‌اند.

وی افزود: بدون شک اقدامات امدادی تا خارج کردن تمام افراد از معدن ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمردر پاسخ به برخی حواشی مطرح شده پیرامون این موضوع که احتمال دسترسی نیرو‌های امدادی به پیکر کارگران محبوس وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تونل‌های حفر شده و سایر اقدامات احتمال اینکه به اجساد دسترسی پیدا نشود تقریبا صفر است.

سلیمی ادامه داد: قطعاً برای یافتن پیکر تمامی کارگران تلاش خواهد شد و نیروهای امدادی با قدرت به عملیات خود ادامه خواهند داد.

وی درخصوص آمار منتشر شده پیرامون افراد محبوس در زیر آوار اظهار کرد: طبق گزارش مدیریت بحران استان گلستان بین ۶ تا ۱۳ کارگر در زیر آواز محبوس بوده و ۸۳ کارگر نیز از سوی اورژانس وهلال احمر در ساعات اولیه حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه آماری از تعداد نیروهای امدادی حاضر در صحنه حادثه انفجار معدن زمستان یورت اذعان کرد: ۱۱۷ نیروی امدادی در محل حادثه حضور دارند ضمن اینکه از برخی از استان‌های کشور تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه اعزام شده‌اند.

عناوین برگزیده