تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۴۱۲۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد چین طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش یافت

‌می‌متالز - تولید فولاد چین طی ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، چین از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۴ میلادی توانست ۳۴۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تن فولاد خام تولید کند که حاکی از افت ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی است.

برخلاف پیش بینی فعالان بازار از روند افزایش تولید فولاد چین، طی آوریل ۲۰۲۴ میلادی میزان تولید این محصول، ۸۵ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود که نسبت به ماه پیش از آن (مارس ۲۰۲۴ میلادی) کاهش ۲.۶ درصدی و نسبت به آوریل ۲۰۲۳ میلادی افت ۷.۲ درصدی را به ثبت رساند.

میانگین تولید روزانه طی آوریل ۲۰۲۴ میلادی ۲.۸۶ میلیون تن اعلام شده است در حالی که میانگین تولید روزانه طی مارس سال جاری میلادی ۲.۸۵ میلیون تن و در آوریل ۲۰۲۳ میلادی ۳.۰۹ میلیون تن به ثبت رسیده است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که تولید فولاد این کشور طی ماه مه ۲۰۲۴ میلادی به دلیل بهبود تقاضا و چشم انداز رشد مصرف شاهد روند رو به افزایش باشد.

گفتنی است، چین طی سال ۲۰۲۳ میلادی با تولید یک میلیارد و ۱۹ میلیون تن فولاد خام (رشد جزئی ۰.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی) توانست کماکان در صدر تولیدکنندگان فولاد جهان بایستد و روند تولید کاهشی این کشور طی دو سال گذشته را متوقف کند.

همچنین صادرات فولاد چین طی سال ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۳۶.۲ درصدی به ۹۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان واردات این محصول نیز طی مدت یادشده، با افت ۲۷.۶ درصدی به ۷ میلیون و ۶۴۰ هزار تن کاهش یافت. اگرچه میزان واردات سنگ آهن این کشور طی سال گذشته میلادی به یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۶.۶ درصد افزایش یافت.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده