تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۴۱۳۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

اهداف جهان فولاد سیرجان

‌می‌متالز - شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ٨٨ با سرمایه‌ ١٠ میلیارد ریال بصورت سهامی خاص آغاز به کار کرد؛ و در حال حاضر با سرمایه ۱۱۰۰۰۰ میلیارد ریال بصورت سهامی عام در حال فعالیت می‌باشد. هدف از پایه ریزی این شرکت تکمیل چرخه فولاد در منطقه گل‌گهر سیرجان می‌باشد بطوریکه تولید ۲۱۲۰۰۰۰ تن محصولات فولادی از ورود گندله تا تولید آهن اسفنجی، شمش، و میلگرد در سال ۱۴۰۲ محقق شد. چشم‌انداز شرکت جهان فولادتولید٧میلیون تن محصولات فولادی شامل ٧.٣ میلیون تن آهن اسفنجی و ۵.۲ میلیون تن شمش فولادی و ٨٠٠ هزار تن محصولات نوردی می‌باشدکه این مجموعه با شتاب ستودنی در حال تکمیل پروژه های توسعه خود است.

به گزارش می‌متالز، شرکت جهان فولاد سیرجان در یک سال گذشته دستخوش تغییرات پایه ای در بسیاری از زمینه‌ها بوده است که علاوه بر تمرکز بر تولید و کیفیت محصولات، بر روی کیفیت زندگی کاری، انگیزه و شکوفایی کارکنان نیز متمرکز شده است که حاصل این فعالیت‌ها موفقیت های چشمگیر همچون برگزیده شدن در جشنواره امتنان، کسب لوح تقدیر تعالی سازمان مدیریت صنعتی وتمدید و اخذ گواهینامه های استاندارد است. از جمله موفقیت‌ها در زمینه تولید کمی می‌توان به ثبت ۶۵ رکورد در سال ۱۴۰۲ بصورت پیاپی روزانه، ماهیانه، سالیانه و در مجموع با وجود محدودیت های بسیار زیاد انرژی نسبت به سالیان قبل اشاره کرد که این امر نشان دهنده اراده راسخ کارکنان در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید می‌باشد. علاوه بر رکوردهای کمی ثبت رکوردهای کیفی محصولات و اخذ گواهینامه استاندارد مشتری مداری ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ از افتخارات این مجموعه فولادی است. در زمینه تحقق چشم انداز شرکت، پروژه های این شرکت با رشد قابل ملاحظه ای در حال تکمیل هستند و در سال ۱۴۰۳ شاهد افتتاح دو پروژه احیا ٢ و احیا مگا مدول برای تولید آهن اسفنجی خواهیم بود. علاوه بر آن با توجه به تحریم‌ها ومشکلات در تامین قطعات یدکی پر مصرف، مهندسین خلاق و پر توان کارگاه ساخت این شرکت موفق به بومی‌سازی قطعات استراتژیک شده اند. در حوزه محیط زیست این شرکت از لیست شرکت های آلاینده خارج شده و با اقدامات ساخت تصفیه خانه مرکزی و نیروگاه خورشیدی و پشتیبانی از محیط زیست و... رسالت خود رادراین بخش به نحو احسن انجام داده است.

در حوزه منابع انسانی از تمرکز بر شایسته سالاری و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و افتتاح باشگاه کتاب و تربیت مدرسین داخلی می‌توان نام برد و علاوه بر آن فراهم آوردن شرایط ورزشی و رفاهی مناسب برای پرسنل و خانواده شان در برنامه کار قرار گرفت و اجرا شد. یکی از موضوعات مهمی که سرلوحه مزایای رفاهی کارکنان شرکت قرار گرفته تشویق به ازدواج و فرزند آوری با در نظر گرفتن وام رفاهی و مزایای رفاهی می‌باشد که با استقبال کارکنان مواجه شد. علاوه بر آن در راستای استفاده از نبوغ پرسنل و تشویق به اندیشه و به منظور بهبود عملکرد سازمان، نظام پیشنهادات این شرکت در سال ۱۴۰۲ اجرایی شد و با دریافت ۳۴۸ پیشنهاد صرفه جویی در هزینه‌ها با اجرای پیشنهادات تقریبا ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی محقق شد. همچنین شرکت جهان فولاد بعنوان پیشگام در منطقه گل گهر موفق به پیاده سازی نرم افزار جامع ایریسا شده که اجرایی شدن ماژول های اصلی این نرم افزار در سال ۱۴۰۲ تحقق یافت.

در سال ۱۴۰۲ شرکت جهان فولاد برای اولین بار در جشنواره تعالی سازمان مدیریت صنعتی شرکت نمود و موفق به کسب تقدیر نامه دوستاره از این مجموعه شد. در رابطه با رکوردهای سال ۱۴۰۲ باید گفت بیشترین آمار تولید و بهترین کیفیت محصولات شرکت جهان فولاد از تاسیس تا کنون در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد و در زمینه گواهینامه های استاندارد این شرکت در سال ۱۴۰۲ با ممیزی سالیانه گواهینامه های ۱۴۰۰۱ محیط زیست و CE اتحادیه اروپا، و ۹۰۰۱ مدیریت کیفیت و ۵۰۰۰۱ انرژی و ۴۵۰۰۱ ایمنی را تمدید نمود و گواهینامه های استاندارد جدید در حوزه مشتری مداری ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۴ وحوزه منابع انسانی ۳۴۰۰۰ و در حوزه امنیت اطلاعات استاندارد ۲۷۰۰۰ از موسسات معتبر اخذ نمود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده