تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۱۱
کد خبر: ۳۴۱۵۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

شناسایی سرمایه‌گذار اولیه برای کارخانه فولاد ازنا

‌می‌متالز - استاندار لرستان از شناسایی یک سرمایه‌گذار اولیه با تأمین منابع مالی برای کارخانه فولاد ازنا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابوطالب شفقت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه رفع موانع تولید با ارائۀ مصوبات خوبی امروز در استانداری لرستان برگزار شد.

او اضافه کرد: پروندۀ قضایی کارخانه فولاد ازنا در دادگستری تهران به‌نمایندگی از رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفته‌است و حکم قضایی تنها راه برگشت از مصوبات گذشته برای این کارخانه است.

استاندار لرستان متذّکر شد: اگر نمایندۀ صنعت تا دو روز آینده دستگاه قضایی را برای اعلام نظر دیگری پیرامون کارخانه فولا ازنا متقاعد کند، ما آن را اجرا می‌کنیم و در غیر این صورت مصوبۀ رئیس‌جمهور عملی و قانون اجرایی می‌شود.

شفقت با اعلام اینکه سرمایه‌گذار اولیه‌ای با تأمین منابع مالی برای کارخانه فولاد ازنا شناسایی شده‌است، بیان کرد: امیدواریم این پروژه را هرچه سریع‌تر فعال کنیم.

او با تذکر اینکه آخرین تغییرات آمایش لرستان باید حداکثر تا آخر خرداد بررسی شود، اعلام کرد: این تغییرات در شورای برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما در مرحلۀ اجراشدن قانون برنامۀ هفتم هستیم، اذعان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که این قانون را به‌صورت استانی تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تهیه کنند.

شفقت گفت: سازمان برنامه‌وبودجه موظف است که برنامه‌های استانی برای قانون برنامه هفتم را از پایان تیر تا پایان شهریور تلفیق کند تا برنامه هفتم را به‌صورت شهرستانی، استانی و دستگاهی تهیه کنیم.

او با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در خرم‌آباد و چگنی، اضافه کرد: دولت بر اساس تدبیر مقام معظم‌رهبری و تأکید رئیس‌جمهور وظیفۀ صیانت از آرای مردم را دارد.

استاندار لرستان با تأکید به لزوم برقراری آرامش در حوزۀ انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی، خاطرنشان کرد: مردم هر کاندیدایی را انتخاب کنند برای ما تفاوتی ندارد.

شفقت از مردم حوزۀ انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی برای مشارکت در دور دوم انتخابات دعوت کرد و گفت: حضور بیشتر مردم برای ما ارزش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده