تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۴۱۶۰۷
سرویس خبر : زمین شناسی
با حضور استاندار هرمزگان؛

عملیات اکتشافی پهنه شمالی بشاگرد هرمزگان آغاز شد

‌می‌متالز - عملیات اکتشافی معادن در پهنه شمالی بشاگرد در وسعت ۲هزار و ۳۴۹ کیلومتر مربع عصر امروز (پنحشنبه) با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه این آیین افزود: در این طرح ۲ هزار و ۳۴۹ هکتار از پهنه شمالی بشاگرد به‌منظور شناسایی ذخایر و ظرفیت‌های معدنی کانسار‌های فلزی و غیرفلزی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: عملیات اکتشافی معادن در پهنه شمالی بشاگرد سبب می‌شود به یک توسعه پایدار در این منطقه برسیم که سبب تحول اساسی منطقه می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه برای بشاگرد پنج موتور محرک درنظر داریم، اظهار کرد: این موتور‌ها شامل معادن، آبخیزداری، دشت‌های بشاگرد، شهرک صنعتی و زنجیره صنایع دستی هستند که می‌توان با عملیاتی سازی این موارد توسعه پایدار را در بشاگرد رقم زد.

دوستی ابراز کرد: تنها در یک طرح اقتصادی که به‌منظور بهره‌برداری از ظرفیت دشت‌های بشاگرد در پلپلک اتفاق افتاد، در مرحله نخست ۸۰۰ نفر مشغول به کار شدند که در افق کار، میزان ایجاد شغل به چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

شهرستان بشاگرد با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار به شمار می‌رفت، اما دولت شهید آیت‌الله رئیسی مسیر توسعه این دیار را پایه‌گذاری کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده