تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۴۱۶۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

آمار تولید فولاد ایران و جهان در چهار ماهه سال ۲۰۲۴/ کاهش تولید فولاد ایران در آوریل ۲۰۲۴

‌می‌متالز - بر اساس آخرین داده‌های انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان و ایران در آوریل ۲۰۲۴ نسبت به آوریل ۲۰۲۳ کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، آخرین داده‌های انجمن جهانی فولاد حاکی از آنست که در چهار ماهه سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا آوریل) ۶۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد؛ این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی ۰.۹ درصد کاهش داشت.

انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد جهان را در ماه آوریل ۲۰۲۴، ۱۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرده که نسبت به آوریل سال ۲۰۲۳، پنج درصد کمتر بوده است.

حجم تولید فولاد ایران در چهار ماهه سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ۷.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود با این حال تولید فولاد ایران در آوریل ۲۰۲۴، ۱۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

تولید فولاد چین در چهار ماهه ۲۰۲۴، ۳۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و سه درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

ایران همچنان دهمین و چین نخستین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان هستند و در میان این دو کشور هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب رتبه‌های دو تا ۹ تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان را در اختیار دارند.

علاوه بر چین تولید فولاد در کشور‌های ژاپن، امریکا، روسیه و کره جنوبی نیز در چهار ماه نخست امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته رشد منفی داشت.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده