تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۴۱۹۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش واردات و صادرات فولاد ضدزنگ چین در سال ۲۰۲۴

‌می‌متالز - براساس آمار گمرک چین میزان واردات و صادرات فولاد ضدزنگ این کشور در چهار ماه ابتدایی سال۲۰۲۴ روند صعودی پیدا کرد. چینی‌ها در طول ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴حدود ۸۰۲ هزار تن فولاد ضدزنگ به کشور خود وارد کردند. درمقابل ۱.۴۵۴میلیون تن از این محصول از چین راهی بازار‌های جهانی شد.

به گزارش می‌متالز، واردات فولاد ضدزنگ به چین در طول ماه آوریل رشد بیش از ۲۷ درصدی پیدا کرد. اطلاعات گمرک این کشور نشان می‌دهد واردات فولاد ضدزنگ به چین در ماه آوریل به ۱۹۴ هزار تن رسید که نشان‌دهنده افزایش ماهانه ۴۱ هزار تنی معادل ۲۷.۱ درصدی است. همچنین مقایسه میزان واردات فولاد ضدزنگ در آوریل ۲۰۲۴ با مدت مشابه در سال گذشته از افزایش ۷۲ هزار تنی حکایت دارد. مجموع واردات این نوع فولاد در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ نیز ۸۰۲ هزار تن برآورد شد که بیانگر افزایش قابل توجه واردات یعنی ۲۱۹ هزار تن نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است. در این میان اندونزی، ژاپن و کره سه صادرکننده اصلی فولاد ضدزنگ به چین در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌روند، تا جایی که تنها در ماه آوریل ۱۸۰ هزار تن از این محصول به چین صادر شد. این سه کشور ۹۵.۴ درصد از کل واردات فولاد ضدزنگ چین را به خود اختصاص داده‌اند و از ژانویه تا آوریل واردات از این سه مبدا در مجموع ۷۵۰ هزار تن از کل واردات بود. بر اساس اطلاعات گمرک چین، اندونزی اصلی‌ترین صادر کننده فولاد ضدزنگ به این کشور محسوب می‌شود که در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۱۶۶ هزار تن فولاد ضدزنگ از این کشور به چین صادر شد و بیانگر رشد ۷۹ درصدی نسبت به آوریل ۲۰۲۳ است.

صادرات میلیون تنی فولاد ضدزنگ چین

بر اساس آمار‌های منتشر شده نه‌تن‌ها میزان واردات فولاد ضدزنگ به چین بالا رفته بلکه مقادیر زیادی از این محصول از چین به کشور‌های دیگر صادر شده است، به طوری که آمار گمرک این کشور نشان می‌دهد در ماه آوریل صادرات فولاد ضدزنگ از چین به ۳۹۳ هزار تن رسید که بیانگر افزایش ماهانه ۱.۶ درصدی و افزایش سالانه ۳.۴ درصدی است. همچنین مجموع صادرات فولاد ضدزنگ چین از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۱.۴۵۴ میلیون تن رسید که نشان دهنده رشد قابل توجه سالانه ۸.۳ درصدی است. طبق جزئیات آمار گمرک این کشور سهم بالایی از صادرات فولاد ضدزنگ به لوله‌های فولادی ضدزنگ اختصاص دارد و میزان صادرات این نوع لوله در آوریل سال جاری نسبت به ماه قبل هشت هزار تن معادل ۱۸.۲ درصد رشد داشت. فولاد ضدزنگ چین در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به ده مقصد اصلی از جمله ویتنام، ترکیه، هند و… صادر شد. در مقابل تقاضا برای فولاد ضدزنگ از سوی اتحادیه اروپا به دلیل رکود فصلی ضعیف بود و به دنبال این موضوع چین تنها ۱۱ هزار تن فولاد به کشور‌های اروپایی صادر کرده است. این میزان صادرات در آوریل نسبت به مارس ۲۰۲۴ و در مقایسه با آوریل سال قبل به ترتیب افت ۵۲.۸ درصدی و ۸۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد