تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۴۲۰۶۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قابلیت پیمایش هر خودروی برقی چند کیلومتر است؟

‌می‌متالز - مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: هر خودروی برقی با توجه به قابلیت و توان موتوری، بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ قابلیت پیمایش دارد.

به گزارش می‌متالز، حسن کریمی‌سنجری مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت در یک برنامه تلویزیونی گفت: خوشبختانه استقبال مردم از خرید خودرو‌های برقی خوب بود به طوری که بیش از ۱۴۰ هزار نفر متقاضی خرید این خودرو‌ها شدند.

او اضافه کرد: در بحث برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی به موازات تامین خودرو و زیرساخت پیشرفت خوبی حاصل شده است به طوری که در حال حاضر ۱۰ هزار خودرو آماده تحویل است که در این میان از ۱۴۰ هزار ثبت نام کننده باید انتخاب شوند.

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت تصریح کرد: در حال حاضر در شهر تهران ۱۷ ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی مدت‌هاست که ایجاد شده که همین موضوع در شهر‌های دیگر نیز با همکاری وزارت نیرو در حال انجام است.

کریمی‌سنجری تصریح کرد: هر خودروی برقی با توجه به قابلیت و توان موتوری بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ قابلیت پیمایش دارد. همچنین در مورد عمر مفید باتری این خودرو‌ها بین ۷ تا ۸ سال ضمانت باتری این خودرو‌ها می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده