تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۴۲۰۶۹

افتتاح خط‌آهن رشت ـ کاسپین به تعویق افتاد

‌می‌متالز - درحالی وزارت راه و شهرسازی از افتتاح خط‌آهن رشت ـ کاسپین طی امروز خبر داده بود که این افتتاح تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

به گزارش می‌متالز، دیروز (۰۷ خرداد ۱۴۰۳) وزارت راه و شهرسازی از افتتاح خط‌آهن رشت ـ کاسپین طی امروز ۰۸ خرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود و قرار بود رسانه‌ها در این برنامه حضور فعالی داشته باشند.

این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی با اصلاح خبر روز گذشته خود از به تعویق افتادن افتتاح این پروژه خبر داده است. این وزارتخانه اعلام کرد: راه‌آهن (خط‌آهن) رشت ـ بندرکاسپین به‌عنوان بخشی از راه‌آهن قزوین ـ رشت و آخرین قطعه از کریدور ریلی دریا به دریا، به‌زودی افتتاح می‌شود.

این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندرانزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت ـ بندرکاسپین به‌طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این پروژه ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم می‌کند.

قرار بود خط‌آهن رشت ـ کاسپین طی ماه جاری با حضور رئیس‌جمهور شهید به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پیشرفت را مردم رقم می‌زنند
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

پیشرفت را مردم رقم می‌زنند