تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۲۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغالزایی ۶۲۶ نفر با پرداخت ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پرداخت ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی‌های فعال خبر داد و گفت: رویکرد و اولویت ما در سال ۱۴۰۳ در پرداخت تسهیلات، تعاونی‌های دانش‌بنیان هستند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس قوانین بالادستی، بخش تعاون یکی از ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود، به نحوی که طبق اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، بخش تعاونی است که با پویایی آن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی از نظام توزیع تا بیکاری برطرف و گام موثری در جهت ایجاد اشتغال پایدار و حذف دلالی و واسطه‌گری برداشته می‌شود.

بخش تعاون از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بالایی برخوردار است و سهم به سزایی در رشد و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی دارد. طبق گزارش‌ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد.

طبق گزارش‌ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد. برابر آمار‌های موجود ۹ درصد کل اشتغال کشور در اختیار بخش تعاون است، در حالی که ظرفیت ایجاد اشتغال بخش تعاون در کشور کمتر از ۱۵ درصد نیست؛ اما گفته می‌شود که تنها ۲ درصد مشاغل ایجاد شده در کشور در بخش تعاونی است.

محمد آذر‌پناه از ابتدای ارسال بخشنامه پرداخت تسهیلات ۳ هزار میلیاردی تاکنون به تعاونی‌های استان تهران مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان به ۲۱ طرح تعاونی پرداخت شده است گفت:بخش تعاون از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که از طریق آن بسیاری از ایده‌های کسب و کار ظهور و بروز می‌یابد.

وی با بیان این که این میزان تسهیلات برای ۶۲۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است، بیان کرد: رویکرد و اولویت ما در سال ۱۴۰۳ در پرداخت تسهیلات، تعاونی‌های دانش بنیان هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: معافیت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و پرداخت تسهیلات مهم‌ترین مزیت‌های نسبی ثبت شرکت‌های تعاونی است و با توجه به شعار سال، تلاش می‌شود روند خدمات دهی در این حوزه نیز ارتقا یابد. محوریت فعالیت و ارائه تسهیلات یاد شده در حوزه تعاون، در بخش‌های صنعت، کشاورزی، مسکن، آموزشی، گردشگری، بهداشتی، خدماتی و سایر شرکت تعاونی بوده است.

آذرپناه به نقش صندوق ضمانت تعاون در روند پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت:درراستای شکل گیری، توانمندسازی، توسعه و ترویج شرکت‌های تعاونی ۸۵ میلیارد تومان توسط صندوق ضمنانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون نیز ضمانت‌نامه صادر گردیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده