تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۴۲۳۴۷
مدیر تحقیق و توسعه مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات در استان اصفهان:

رقابت ۹ تیم تخصصی امنیت سایبری در مرحله نهایی مسابقه «مازاپا»/ ۱۰۰ تیم در مرحله اول رقابت کردند

‌می‌متالز - مدیر تحقیق و توسعه مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات در استان اصفهان گفت: ۹ تیم تخصصی حوزه امنیت سایبری در مرحله نهایی مسابقه «مازاپا» در مرکز پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش می‌متالز، امیر علیپور، مدیر تحقیق و توسعه مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات در استان اصفهان در خصوص مسابقه «مازاپا» از بخش‌های هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات اظهار کرد: مازاپا یا به بیانی دیگر بازیابی سازمان بی مبالات است و در این دوره از جشنواره در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مشارکت ۱۰۰ تیم در مرحله اول این مسابقات افزود: در ابتدای امر ۲۲۰ تیم برای این مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۰ تیم به حداقل یک سوال پاسخ دادند و در مرحله اول که به صورت آنلاین برگزار شد، مشارکت داشتند.

مدیر تحقیق و توسعه مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات در استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد تیم در دوره اول ۷ تیم موفق به راهیابی به مرحله دوم شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۶ تیم در مسابقات حضوری حضور یافتند و در کنار این تیم‌ها سه تیم نیز از شرکت‌های مختلف حضور یافتند.

وی ادامه داد: در این مسابقه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تیم‌های شرکت‌کننده، اطلاعات سازمان شبیه‌سازی شده پتروماز را که مورد حمله سایبری واقع شده است بازیابی کنند؛ در این مسابقه تمرکز بر روی گزارش است که مساله را پیدا کنند، گزارش درست را بنویسند و راهکار‌های درست را ارائه کنند و به نوعی در فضای واقعی‌تر فعالیت دارند.

علیپور با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مسابقه از استان‌هایی مانند تبریز، مشهد، تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان و. حضور دارند، افزود: باید توجه داشت ممکن است در یک تیم از چند استان حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: فردا به ۳ تیم برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مدیر تحقیق و توسعه مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات در استان اصفهان اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که شناسایی استعداد‌ها در حوزه امنیت سایبری نیاز جدی در کشور است و باید حمایت‌های لازم برای شناسایی و به‌کارگیری استعداد‌ها در دستور کار مسؤولان باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده