تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۴۲۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۴۳ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، طلا در آستانه چهارمین ماه پیاپی افزایش قیمت قرارداد دارد. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی به دست آورند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۴۳ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۶۳ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران دلیل افزایش قیمت ماهانه طلا را خرید بانک‌های مرکزی و تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌دانند.

بازار در حال حاضر منتظر انتشار شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکاست که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است.
کاهش تورم در آمریکا باعث آسان شدن فوری سیاست‌های پولی می‌شود، اما بیشتر تخمین می‌زنند روند افزایش تورم در این کشور ادامه داشته باشد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند بالا رفتن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا به ضرر طلا خواهد بود، اما احتمالاً سطح قیمت آن را در محدوده ۲۳۰۰ دلار نگه می‌دارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی آهسته‌تر از حد انتظار رشد داشته است.

از طرف دیگر، تاجران پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو در مورد ادامه سیاست‌های سختگیرانه پولی تا رسیدن تورم به هدف ۲ درصد بانک مرکزی، احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی را پایین آورده‌اند.

درست است که همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۳۶ درصد کاهش به ۳۱ دلار و ۱۱ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۷ درصدی ۱۰۲۵ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده