تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۲۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

تأمین مالی، ابزار مهم رشد اقتصادی در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: تأمین مالی، ابزار مهم رشد اقتصادی است و دولت سیزدهم با استفاده از روش‌های متنوعی همچون اوراق گام و فکتورینگ، به تقویت تولید و طرح‌های عمرانی پرداخته است.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری امروز، بیان کرد: تأمین مالی در اقتصاد یکی از اصلی‌ترین الزامات برای پیشرفت و رشد اقتصادی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید از روش‌های مختلفی برای این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نیز بهره‌گیری از شیوه‌های متنوع تامین مالی را در برنامه خود قرار داده است، افزود: طی سه سال گذشته، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تلاش کرده‌اند از همه شیوه‌های تامین مالی بهره ببرند. یکی از این روش‌ها استفاده از اوراق گام بوده که در سال گذشته و سال جاری یکی از ابزار‌های مهم تامین مالی تولید به شمار می‌رود. این اوراق به تامین مالی کوتاه‌مدت در کشور یاری می ۲ رسانند. بانک مرکزی سال گذشته دستورالعمل مربوط به استفاده از اوراق گام را در شورای پول و اعتبار تنظیم کرده و امیدواریم بتوانیم از این ابزار به منظور رشد تولید و تقویت فعالیت‌های مولد اقتصادی بهره بیشتری ببریم.

منظور اشاره کرد: موضوع فکتورینگ که به مطالبات قراردادی مرتبط است نیز بین دستگاه‌های اقتصادی مورد توافق قرار گرفته و از این ابزار استفاده می‌شود. همچنین آیین‌نامه و دستورالعمل استفاده از فکتورینگ برای تامین مالی طرح‌های عمرانی نیز اواخر سال گذشته در شورای پول و اعتبار تصویب شده و استفاده از این ابزار در طرح‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه از سال گذشته سامانه مربوط به استفاده از فکتورینگ را آماده کرده و مراحل آزمایشی آن در حال اتمام است. امیدواریم امسال شیوه تامین مالی فکتورینگ به یک روش مفید و کاربردی در تامین مالی کشور تبدیل شود و بتوانیم استفاده از آن را گسترش دهیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده