تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۴۲۴۵۹
سرویس خبر : انرژی

آمادگی نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید پایدار در پیک مصرف

‌می‌متالز - نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب نیرو که ۸۰ درصد برقابی‌های کشور را تشکیل می‌دهند، برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر در پیک مصرف تابستان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

به گزارش می‌متالز، شرکت آب و نیرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سد‌ها و نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو همزمان با مهار سیلاب، کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از هدررفت آب و توسعه صنایع مختلف و کشاورزی مناطق مختلف کشور، با انجام بازرسی‌های فنی دوره‌ای و با آمادگی کامل به استقبال پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ و تولید برق پایدار می‌روند.

در این اطلاعیه با اشاره به وضعیت کنونی مخازن سد‌های در حال بهره‌برداری این شرکت آمده است، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن این سد‌ها شده و علاوه بر ذخیره مناسب آب، به منظور مدیریت بهینه مخازن سدها، نزدیک به ۳۱۰۰ گیگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر و پاک تولید کرده‌اند.

لازم به ذکر است که شرکت آب و نیرو در حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی کشور را احداث کرده و هم اینک با ظرفیت آماده تولید حدود ۳۰۰۰ مگاوات، ضمن آمادگی کامل برای ادامه خدمت‌رسانی به مردم، همچون سال‌های گذشته نقش استراتژیک و حساس خود را در تأمین انرژی مطمئن در زمان پیک مصرف و پایداری شبکه برق کشور ایفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد