تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۴۲۴۷۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
وزیر صمت مطرح کرد؛

تولید ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی

‌می‌متالز - وزیر صمت در جریان افتتاح فاز توسعه‌ای یک واحد تولیدی صنعتی در مشهد اعلام کرد که ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان‌رضوی ساخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت در جریان سفر به استان خراسان‌رضوی و افتتاح چند طرح صنعتی و کارخانجات تولیدی در شهر مشهد که با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار و هیات همراه صورت گرفت، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی ساخته می‌شود و تلاش دولت، ریل گذاری مستمر برای رشد این صنعت در خراسان رضوی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید یادآور شد: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از چند ویژگی خوب از جمله خوب حرف زدن، بیان بسیار فرمایشات معرفتی، برخورد انسانی با افراد و جویای کسب کمال و معرفت برخوردار بودند.

وزیر صمت افزود: در این دوره تلاش کردیم ریل‌گذاری را بهبود داده و حرکتی را شکل بدهیم و شاه‌بیت آن این است که ایران را صنعتی کنیم و برای این مهم باید برای آن بازار درست کنیم.

وی بر ضرورت هوشمندسازی لوازم خانگی تاکید کرد و یادآور شد: قیمت تمام شده نیز حائز اهمیت است؛ باید عدد تمام شده تولید پایین باشد تا امکان رقابت میسر شود.

در ادامه، نظری استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: معتقدیم در حین حرکت به سمت اهداف باید مشکلات را کاهش بدهیم و این با مشارکت و هم‌افزایی بخش حاکمیتی و بخش خصوصی در خراسان رضوی میسر است.

وی افزود: در استان ۱۰۹ پروژه به ارزش ۱۴۲ همت در روز‌های آینده یا بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه در پروژه‌های موسوم به «یادگار ابراهیم» پروژه‌های بخش صمت بعد از وزارت نیرو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده، تاکید کرد: در صنایع معدنی استان تکمیل زنجیره از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه وزارتخانه صمت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات استان ۲۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: حدودا ۴۶۰۰ واحد صنعتی فعال را در ابتدای دولت تحویل گرفتیم و اکنون از مجموع ۸۹۰ واحد صنعتی راکد، ۳۰۸ واحد احیا و امیدواریم ۵۴ واحد تا پایان دولت احیا گردد.

نظری همچنین گفت: از سرمایه‌گذاری در استان استقبال کرده و می‌کنیم، اما به‌هرحال اولویت به ترتیب با سرمایه‌گذاران استان، کشور و سرمایه‌گذاری خارجی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده