تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۲۶۴۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۸ هزار خانه خالی از سکنه در شهر پرند

‌می‌متالز - آرش صیادی، مدیر عامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه در هفته دولت به احتمال زیاد تعداد قابل توجهی واحد مسکن ملی به افتتاح می‌رسد، گفت: ۱۳ هزار خانه خالی از سکنه به وزارت راه معرفی شد؛ اما در نهایت ۸ هزار خانه شرایط دریافت مالیات داشتند.

به گزارش می‌متالز، آرش صیادی مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی مبنی بر اینکه شهر جدید پرند نیز همانند سایر شهر‌ها دارای واحد‌های خالی از سکنه باشد استخراج شده است؟ آیا این واحد‌ها مورد شناسایی قرار گرفته اند؟ گفت: در شناسایی که از واحد‌های مسکونی در شهر جدید پرند صورت گرفته بود در مرحله اول تعداد این واحد‌های مسکونی ۱۳ هزار خانه خالی بود که آمار آن به وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.

او با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز این آمار را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داد ادامه داد:، اما در ادامه مشخص شد که برخی از این واحد‌های مسکونی، شرایط مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه را ندارند. به همین جهت تعداد این خانه‌های خالی کاهش یافت و در نهایت این عدد به ۸ هزار واحد مسکونی رسید.

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که چرا باید تعداد این واحد‌های مسکونی کاهشی شود و اینکه چه شرایطی باعث شد تا شرایط دریافت مالیات از این واحد‌ها وجود نداشته باشد؟ یادآوری کرد: به هر حال برخی مواقع و گا‌ها متقاضیان این واحد‌های مسکونی، آنرا به یک متقاضی دیگر واگذار کرده اند و متقاضی بعدی بنا به هر دلیلی مثلا نتوانسته بود انشعاب دریافت کند و واحد مسکونی همینطور خالی از سکنه باقی مانده بود.

ابتدا تعداد واحد‌های مسکونی خالی از سکنه ۱۳ هزار واحد مسکونی بود که به ۸ هزار واحد مسکونی کاهش یافت

صیادی خاطر نشان کرد: بنا به همین دلایلی که عرض کردم ابتدا تعداد واحد‌های مسکونی خالی از سکنه ۱۳ هزار واحد مسکونی بود که به ۸ هزار واحد مسکونی کاهش یافت.

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که چند درصد این واحد‌های مسکونی خالی از سکنه، واحد‌های مسکن مهر هستند؟ گفت: تعداد بیشتر واحد‌های خالی از سکنه در پرند واحد‌های مسکن مهر هستند.

صیادی در پاسخ به این پرسش که آیا در ماه‌های آینده در شهر جدید پرند واحد‌های مسکن ملی افتتاح خواهد شد؟ گفت: در هفته دولت واحد‌های مسکن ملی افتتاح خواهد شد. اما هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نیست. آنچه که قطعی است این است که در هفته دولت پروژه‌های روبنایی مثل کلانتری، درمانگاه و پارک و بوستان افتتاح خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده