تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۴۲۸۵۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سورپرایز برای صاحبان خودرو‌های فرسوده/ این سه خودرو واگذار می‌شود

‌می‌متالز - خودروسازی سایپا از جدیدترین طرح واگذاری محصولات خود به دارندگان خودرو‌های فرسوده رونمایی کرد.

به گزارش می‌متالز، اطلس G، شاهین با گیربکس اتوماتیک و کوییک GXR -L سه خودرویی هستند که سایپایی‌ها از سبد محصولاتی خود در دسترس صاحبان خودرو‌های فرسوده قرار می‌دهند.

براساس اعلام نارنجی‌های جاده مخصوص این خودروساز بهمن سال گذشته طی دو بخشنامه واگذاری برخی محصولات خود را به متقاضیانی که خودروی در اختیار آنها فرسوده است، اطلاع رسانی کرد.

حال صاحبان حودرو‌های اسقاطی که در این طرح‌های فروش پیش ثبت نام انجام داده و حائز شرایط بودند می‌توانند از میان سه محصول اعلام سایپا دست به انتخاب زده و پیش خرید خود را نهایی کنند. البته خودروسازی سایپا برای متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می‌کند و مشتریان بعد از دریافت پیامک می‌توانند به سایت فروش این خودروسازی مراجعه کنند.

متقاضیان اطلس G برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغ ۲۰۵ میلیون تومان به حساب نا نجی‌های جاده مخصوص واریز کنند.

شاهین با گیربکس اتوماتیک نیز با پیش پرداختی حدود ۳۲۴ میلیون تومان در دسترس مشتریان واجد شرایط قرار دارد. کوییک GXR-L با رینگ آلومینیومی و ترمز ESC با پیش پرداخت ۱۸۹ میلیون تومانی در این طرح فروش حاضر است.

خودروسازی سایپا قول داده خودرو‌های یاد شده را در هفته چهارم مهر سال جاری برای متقاضیان فاکتور کند.

البته خریداران فراموش نکنند الباقی قیمت حودرو به قیمت روز محاسبه و پیش از واگذاری خودرو از خریداران اخذ می‌شود.

سایپایی‌ها اطلاع بیشتری مانند رنگ محصولات واگذاری خود منتشر نکرده اند؛ به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به موعد تحویل خودرو‌ها از رنگ‌های در دسترس رونمایی خواهد شد. واگذاری محصولات سایپا به دارندگان خودرو‌های فرسوده در حالی اتفاق می‌افتد که معضل خودرو‌های فرسوده هر روز جدی‌تر از قبل می‌شود.

خودرو‌های فرسوده یکی از عوامل اصلی ناترازی بنزین در کشور محسوب می‌شود. سیاست گذار به دنبال این است تا به نوعی با اجرای طرح‌های جایگزین از سوی خودروسازان این مساله را حل کند.

اما خودروسازان از یک طرف بنیه مالی کافی برای رشد تیراژ تولید ندارند و از طرف دیگر با توجه به اینکه اکثر دارندگان خودرو‌های فرسوده از اقشار ضعیف جامعه هستند؛ امکان خرید خودرو حتی به قیمت کارخانه برای آنها وجود ندارد.

سیاست گذار هم در این میان نمی‌تواند نه کمکی به طرف عرضه کند نه کمکی به طرف تقاضا؛ بنابراین شاهد هستیم که گره از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده هر روز کورتر از قبل می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد