تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۴۲۹۲۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

۲۴ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده مشمول افزایش قیمت شدند

‌می‌متالز - رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت: خودروسازان موظف هستند با اولویت متقاضیان طرح‌های نوسازی خودرو‌های خود را عرضه کنند.

به گزارش می‌متالز، مشهدی‌شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو در برنامه رادیو اقتصاد گفت: در مجموع دو سال گذشته بالغ بر ۴۲ هزار نفر برای اسقاط خودرو ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر موفق شده اند خودرو‌های جایگزین خود را دریافت کنند و همچنین ۲۴ هزار نفر هم متاسفانه بلاتکلیف هستند.

او افزود: یکی از بلاتکلیفی‌های ۲۴ هزار متقاضی خودرو‌ی فرسوده این است که خودروسازان قیمت خودرو‌های خود را افزایش داده‌اند و تامین این افزایش برای متقاضیان جایگزینی خودرو‌های فرسوده میسر نیست، خودروسازان موظف هستند با اولویت متقاضیان طرح‌های نوسازی خودرو‌های فرسوده، خودرو‌های خود را عرضه کنند و این افراد در اولویت تحویل باید قرار گیرند. 

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت: از ۳۵ میلیون و ۱۵۹ هزار دستگاه خودرو در کشور، ۱۳ میلیون و ۵۱ هزار دستگاه فرسوده هستند.

به گفته او، بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودرو‌های شخصی ۲۰ سال و سن فرسودگی خودور‌های عمومی از قبیل تاکسی ۱۲ سال اعلام شده است. 

او افزود: در حال حاضر از ۲۱ میلیون خودروی شخصی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده و از ۴۰۰ هزار خودروی تاکسی ۱۹۰ هزار خودرو فرسوده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد