تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۲۹۷۷
سرویس خبر : انرژی

تصویب طرح‌های توسعه مدیران صنعت نفت در ۲۱ حوزه تخصصی

‌می‌متالز - مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: دو راهبرد اصلی شامل پای کار آمدن ظرفیت خبرگانی صنعت نفت و باورداشتن مدیران ارشد این صنعت به نظام جامع توسعه مدیریت را دنبال می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، «محسن حقیقی‌مقدم» امروز (شنبه، ۱۹ خرداد) در نشست شورای مدیران توسعه سرمایه انسانی صنعت نفت با بیان اینکه برای استقرار فرآیند‌های توسعه مدیریت در صنعت نفت فرآیند جامعی را در نظر گرفتیم، تصریح کرد: این فرآیند شامل شناسایی و ارزیابی استعداد‌ها تا آموزش، توانمندسازی، توسعه و پایش عملکرد و ارتقای سطح صلاحیت آنهاست.

وی افزود: باشگاه خبرگان، خانه مدیران، شناسایی خبرگان و کار خبرگانی کردن از دستورعمل‌های نظام جامع توسعه مدیریت است که منتج به تصویب طرح‌های توسعه مدیران در ۲۱ حوزه تخصصی در هیات‌های عالی می‌شود.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به اینکه در مرحله تصویب طرح‌های توسعه‌ای قرار داریم، گفت: افزون بر تأمین مدیران صنعت نفت در ۲۱ حوزه تخصصی، دو راهبرد اصلی شامل پای کار آمدن ظرفیت خبرگانی صنعت نفت و باورداشتن مدیران ارشد این صنعت به نظام جامع توسعه مدیریت را دنبال می‌کنیم.

حقیقی‌مقدم ادامه داد: در این زمینه، حدود ۱۱۰ نفر از مدیران ارشد صنعت نفت را درگیر کار کردیم و همه می‌دانند که در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت چه اقدام‌هایی به‌ منظور توسعه مدیریت در صنعت نفت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح توسعه مدیران عامل و اعضای هیات‌ مدیره دغدغه این بود که صنعت نفت با اختیار و وظایفی که دارد، اقدام‌هایی انجام دهد. ازاین‌رو در شورای منابع انسانی این صنعت، این موضوع مطرح و بنا شد پیش از اینکه این طرح در هیات‌های عالی مطرح شود، در این شورا تصویب شود.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت افزود: در این نشست سه طرح توسعه مدیران عامل صنعت نفت، طرح توسعه اعضای هیات‌ مدیره شرکت‌های تابع وزارت نفت و طرح توسعه مدیران منابع انسانی توسعه صنعت نفت ارائه و بررسی می‌شود. همچنین در توسعه مدیران عامل، رویکرد ارزیابی و استعدادیابی و در توسعه اعضای هیات‌ مدیره رویکرد توسعه مطرح است.

حقیقی‌مقدم بیان کرد: در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت از همان ابتدای کار، موضوع نظام جامع و ورود جامع به نیاز‌های مدیریتی صنعت نفت را پیش بردیم و با جذب نیرو‌های صاحب صلاحیت در این مرکز، به معاونت سرمایه انسانی وزارت نفت درباره استخدامی‌های جدید کمک کردیم. همچنین تشکیل کارگروه تخصصی روانشناختی و برگزاری نشست‌های این کارگروه یکی دیگر از اقدام‌های مهم این مرکز بود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده