تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۲:۴۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۳۴۳۲۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

سومین آیین تجلیل از دستاورد‌ها و بهره‌وران برتر شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری برگزار شد

‌می‌متالز - سومین همایش معرفی دستاورد‌ها و بهره‌وران برتر شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه بیستم خردادماه در محل سالن آمفی تئاتر شرکت ورق خودرو و با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری برگزار شد و از ۳۰ نفر از بهره‌وران این شرکت در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، این همایش همه ساله به منظور معرفی دستاورد‌ها و قدردانی از افراد شاخص در حوزه بهره‌وری از واحد‌های مختلف برگزار می‌شود.

در ابتدای همایش «بهمن مهراد» مدیر تکنولوژی شرکت ورق خودرو ضمن ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد و دستاورد‌های شرکت در حوزه بهره‌وری در سال۱۴۰۲ گفت: بهره‌وری را می‌توان ترکیبی از اثربخشی، کارآیی، انجام کار‌ها به بهترین شکل ممکن و تلاش مجدانه برای نیل به اهداف تعیین‌شده سازمان تعریف نمود.

مهراد با اشاره به این نکته که بهره‌وری منابع در صنایع مادر و به ویژه صنعت راهبردی فولاد تاثیری شگرف در مبحث خلق ارزش افزوده و سودآوری دارد، افزود: شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در طول سال‌های اخیر همواره برنامه‌های مختلفی را در راستای بهبود کیفیت و کمیت محصولات تولیدی خود عملیاتی نموده و اجرای این برنامه‌ها منجر به ثبت افتخارات و رکورد‌های متعدد در شرکت در سال ۱۴۰۲ گردید.

وی رویکرد جاری‌سازی فرهنگ بهره‌وری و استفاده بهینه از وقت و منابع و امکانات را از اولویت‌های شرکت ورق خودرو برشمرد و خاطر نشان کرد: در شرکت ورق خودرو با تمهیدات اتخاذ شده و همدلی و همراهی کارکنان در مسیر بهبود مستمر در حال حرکت هستیم و به نتایج ارزشمندی دست‌ یافته‌ایم.

در بخش دیگری از همایش «حمید شجاعی» مدیرعامل شرکت ضمن ابراز خرسندی از نهادینه‌شدن فرهنگ و تفکر بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع در شرکت ورق خودرو تأکید کرد: رشد ۲۳ درصدی تولید و افزایش ۱۵۵ درصدی سود خالص بدون سرمایه‌گذاری و صرف منبع در سال ۱۴۰۲، افزایش راندمان وزنی از ۹۷/۷۸ در سال۱۴۰۱ به رقم ۹۸/۳۶ در سال ۱۴۰۲، افزایش ضریب آماده به کاری جرثقیل‌های سقفی از رقم ۹۳ در سال ۱۴۰۱ به رقم ۹۸/۳۷ و کاهش میزان سرباره حوضچه روی مذاب از رقم ۱۱/۱ در سال ۱۴۰۱به رقم ۹/۸۸ در سال ۱۴۰۲، ... نمایانگر حرکت صحیح و موفق شرکت در مسیر راهبردی بهره‌وری است و توجه ویژه به منابع انسانی و انجام اقدامات تکمیلی در جهت افزایش شاخص میزان رضایت کارکنان از اولویت‌های کلیدی مدیریت شرکت در سال جاری خواهد بود.

وی تأکید کرد: عواملی نظیر، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و نهادینه کردن فرهنگ جانشین‌پروری و پرهیز از تک‌محوری و نیز بهره‌مندی از تجهیزات مدرن و ارائه ایده‌های نوین، کاهش هدررفت انرژی و استفاده بهینه و حداکثری از زمان، زمینه‌ساز مبدل شدن شرکت به سازمانی سرآمد و پیشرو خواهد بود.

حمید شجاعی با بیان این‌که کسب توفیقات و افتخارات و تداوم روند روبه رشد همواره در سایه مودت، همدلی و اتحاد میسر می‌گردد خاطر نشان کرد: چابک‌سازی سیستم، افزایش سطح کیفی محصولات و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مشتریان شرکت در سال گذشته ستودنی است و آینده شرکت به توجه ویژه به مقوله بهره‌وری، گره خورده است و برای تداوم روند کسب موفقیت‌ها می‌بایست پروژه‌هایی بدون نیاز به صرف منابع و مبتنی بر دانش و هدفمند تعریف شود و امیدواریم بتوانیم با کارِگروهی و با ارتقای سطح بهره‌وری هرچه سریع‌تر به ظرفیت نامی شرکت یعنی تولید ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کیفی گالوانیزه برسیم.

وی با تأکید بر این‌که شرکت ورق خودرو بالاترین سهم تولید محصولات گالوانیزه در کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: باید با هدف ارتقاء جایگاه فعلی شرکت در بین رقبا، بیش از پیش به انتظارات و نقطه نظرات مشتریان، توسعه سبد محصولات و کاهش ضایعات تمرکز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: موارد یادشده در کنار اجرای طرح‌های توسعه، افزایش ظرفیت تولید شرکت و ایجاد بستری مناسب‌تر برای حضور موفق در بازار و رقابت با سایر رقبا را به همراه می‌آورد.

در پایان با اهدای لوح تقدیر از ۳۰ نفر از کارکنان به عنوان افراد برتر در بخش‌های مختلف در حوزه بهره‌وری و نیز از نمایندگان پروژه‌های افزایش راندمان وزنی، کاهش سرباره حوضچه مذاب و افزایش میزان آماده به کاری جرثقیل‌های سقفی تقدیر شد.

سومین آیین تجلیل از دستاورد‌ها و بهره‌وران برتر شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده