تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۴۱۶۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

پایان اردیبهشت با معامله ۹۷۸۹۰ تن ورق در بورس کالا

‌می‌متالز - اردیبهشت‌ماه در رینگ صنعتی بورس کالا با معامله ۹۷۸۹۰ تن ورق فولادی به پایان رسید. در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ورق بود به طوری‌که ۹۲ درصد از حجم معاملات متعلق به محصولات این شرکت می‌شد.

به گزارش می‌متالز، هفته پایانی اردیبهشت‌ماه با معامله ۹۷۸۹۰ تن ورق فولادی در بورس کالا همراه بود. این هفته بازار سرمایه نیمه تعطیل بود ولی حجم عرضه و تقاضا نسبت به هفته‌های ابتدایی اردیبهشت افزایش چشم‌گیری داشت. در طول ۳ روز معاملاتی ۱۳۴۴۴۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۱۰۳۱۰۰ تن تقاضا روی تابلو آمد و در نهایت ۹۷۸۹۰ تن یعنی نزدیک به ۷۳ درصد مورد معامله قرار گرفت. حجم معاملات این هفته کمتر از هفته گذشته بود. ریز معاملات این هفته به قرار نمودار زیر است:

پایان اردیبهشت با معامله ۹۷۸۹۰ تن ورق در بورس کالا

بیشترین عرضه‌ها توسط فولاد مبارکه اصفهان و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری انجام شد. فولاد مبارکه در دو عرضه ۹۰۰۹۰ تن ورق گرم خودرو و ورق گرم نوردکاران عرضه کرد و تمام این مقدار مورد معامله قرار گرفت. در مقابل معاملات ورق خودرو چهارمحال و بختیاری کم تقاضا دنبال شد. این شرکت ۲۱۹۵۰ تن ورق سرد گالوانیزه خودرو عرضه کرد ولی تنها ۱۵۰ هزار تن از این محصولات مورد معامله قرار گرفت. در عرضه بعدی نیز ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ۱۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G برای فروش آگهی کرد و ۳۰۰ تن از آنها معامله شد. در هفته‌های گذشته همیشه محصولات این شرکت پر تقاضا بودند ولی این بار یکی از کم‌تقاضاترین هفته‌ها در طول ماه‌های اخیر را تجربه کرد.

هفته پایانی اردیبهشت‌ماه در معاملات فولاد مبارکه تمام حجم عرضه ورق‌های فولادی مورد معامله قرار گرفتند. در مجموع ۹۲ درصد از معاملات این هفته محصولات فولاد مبارکه بودند. در تعدادی از عرضه‌ها نسبت حجم معاملات زیر ۵ درصد بود. البته معامله کمتر از ۵ درصد عرضه در هفته‌های گذشته نیز به کرات اتفاق می‌افتاد. از نظر تعداد عرضه نیز این هفته ورق گالوانیزه G نیز بیشترین تعداد عرضه‌ها را داشت و انواع ورق‌های سرد در رتبه دوم قرار می‌گیرند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده