تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۴۳۹۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری:

نسبت به روند واردات محصولات فولادی دارای ظرفیت تولید در داخل کشور انتقاد داریم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: نسبت به روند واردات محصولات فولادی دارای ظرفیت تولید در داخل کشور انتقاد داریم.

به گزارش می‌متالز، حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازدید سال گذشته عباس علی‌آبادی، وزیر صمت از شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وزیر محترم صمت در آبان‌ماه سال گذشته به منظور کلنگ‌زنی خط ۲ گالوانیزه شرکت ورق خودرو بازدیدی از شرکت داشتند و در این بازدید معاونان ایشان و همچنین مسوولان استان چهارمحال و بختیاری وی را همراهی کردند.

وی افزود: وزیر صمت در این بازدید تاکید کرد که با توجه به نیاز خودروسازان و همچنین کیفیت تولیدات ورق خودرو، خط تولید این شرکت حتی یک دقیقه نیز نباید متوقف شود و ورق آن باید از منابع داخلی و خارجی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این راستا شرکت فولاد مبارکه تمهیداتی را برای تأمین بهتر ورق مورد نیاز ورق خودرو به کار گرفت، ادامه داد: خوشبختانه درصد تأمین ورق مورد نیاز ما از طرف شرکت فولاد مبارکه بالاتر رفته است، اما آنچه که وزیر صمت با حضور در شرکت ورق خودرو تاکید داشت، تأمین ورق از محل واردات بود که برای این امر ما به مشکلاتی مانند تأمین ارز، ثبت سفارش و موانع و مشکلات متعددی که در بانک مرکزی و وزارت صمت اتفاق افتاد، روبه رو شدیم.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکلات جلسات مختلفی را با وزارت صمت و بانک مرکزی برگزار کردیم، ابراز کرد: نمی‌توان گفت اتفاقی نیفتاده است، اما انتظارات ما نیز برآورده نشده است. ما انتظار داشتیم محل تأمین ارز ما شرکت فولاد مبارکه باشد که وزارت صمت و بانک مرکزی مانع ایجاد کردند. همچنین نسبت به روند واردات محصولات فولادی دارای ظرفیت تولید در داخل کشور انتقاد داریم.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز قول تأمین ارز را داده‌اند، اما هنوز این وعده محقق نشده است و امیدواریم وزارت صمت و بانک مرکزی با مساعدت مشکلات ما را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سهمیه ارز نیمایی که به شرکت ورق خودرو اختصاص داده‌اند متناسب با نیاز شرکت نیست، ادامه داد: درخواست ما این بود که بتوانیم افزایش سهمیه نیمایی داشته باشیم و در فاز دوم بتوانیم از ارز شرکت مادر یعنی فولاد مبارکه که ۹۳ درصد از سهام شرکت را دارا است، استفاده کنیم چرا که فرقی ندارد واردات را فولاد مبارکه انجام دهد یا ورق خودرو.

وی اضافه کرد: چنانچه شرکت ورق خودرو بتواند از ارز فولاد مبارکه استفاده کند، در زمینه تأمین مواد اولیه مشکلی نخواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پیشرفت را مردم رقم می‌زنند
محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آیین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان:

پیشرفت را مردم رقم می‌زنند