تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۴۴۰۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند صعودی معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته پایانی خرداد

‌می‌متالز - هفته چهارم خردادماه ۳۷۸۰۶۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد و در نهایت بیش از ۸۷ درصد از آنها معامله شد. این هفته بیش از ۸۷ درصد از کل عرضه‌ها نیز متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود.

به گزارش می‌متالز، هفته پایانی خردادماه معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا رشد چشم‌گیری داشت. در سایر هفته‌های خرداد حجم معاملات ورق‌های فولادی کاهش شدیدی پیدا کرده بود و نسبت معاملات به کمتر از ۲۰ درصد می‌رسید ولی هفته آخر خرداد ۳۷۸۰۶۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۳۶۱۰۰۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت بیش از ۸۷ درصد از ورق‌های فولادی عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. عرضه‌ها و حجم معاملات در این هفته نسبت به ۳ هفته اول خرداد افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. ریز معاملات این هفته به صورت نمودار زیر است:

روند صعودی معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته پایانی خرداد

بزرگ‌ترین عرضه در هفته پایانی خردادماه متعلق به فولاد مبارکه اصفهان بود. این شرکت ۲۴۰۰۲۰ تن ورق گرم HR در بورس کالا عرضه کرد و با توجه به تقاضای ۲۶۶۹۷۰ تنی تمام محصولات فولاد مبارکه به فروش رسید. دومین و سومین عرضه‌های بزرگ هفته نیز مربوط به فولاد مبارکه بود. این شرکت ۳۰۰۳۰ تن ورق گرم خودرو و ۶۰۰۶۰ تن ورق گرم نورد کاران در بورس کالا عرضه کرد. فولاد مبارکه اصفهان طی هفته چهارم خرداد ماه در مجموع ۳۳۰۱۱۰ تن ورق فولادی عرضه کرد، این مقدار شامل ۸۷ درصد از کل عرضه‌های ورق فولادی است.

در چهار مورد تمام عرضه ورق‌های فولادی معامله شد و مابقی بخشی از عرضه‌ها فروش نرفت. عرضه سنگین ورق گرم HR فولاد مبارکه به صورت کامل معامله شد. ورق خودروی چهار محال بختیاری، فولاد تاراز چهارمحال و فولاد امیرکبیر کاشان نیز به ترتیب ۳۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G عرضه کردند و تمام محصولات آنها معامله شد. در بعضی از موارد نسبت معامله به عرضه کمتر از ۱ درصد بود. برای مثال فولاد خرم‌آباد ۱۱۰۰۰ تن ورق گرم عرضه کرد ولی تنها ۱۰۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت.

عرضه ورق‌های فولادی در هفته پایانی خردادماه متنوع بود و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند روند صعودی معاملات در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده