تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۴۴۰۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه:

جلوی واردات هر محصولی که در کشور قابلیت تولید دارد، گرفته شود/ داخلی‌سازی بخش زیادی از ورق‌های مورد نیاز خودروسازان توسط گروه فولاد مبارکه

‌می‌متالز - مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه طی چند سال اخیر داخلی سازی بخش زیادی از ورق‌های مورد مصرف در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی انجام شد، گفت: این دستاورد حاصل فعالیت تیم‌های مشترک بین فولادسازان، قطعه‌سازان و خودروسازان بود. ورق‌هایی که قبلاً وارداتی بود، شناسایی شدند، برای طراحی و تولید آنها در فولاد مبارکه برنامه‌ریزی شد و امروز بخش زیادی از این ورق‌ها توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و کشور بی نیاز از واردات این ورق‌ها است.

به گزارش می‌متالز، یونس حمزوی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران، اظهار کرد: برگزاری نشست‌ها با مشتریان هدف از حضور در نمایشگاه‌ها است و این اقدام طی سه الی چهار روز برگزاری نمایشگاه به خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در طول سال همکاران ما بازدید‌هایی را از شرکت‌های مشتریان انجام می‌دهند و همچنین زمینه حضور مشتریان در شرکت نیز فراهم می‌شود. در این بازدید‌ها آخرین دستاورد‌های شرکت‌ها بررسی، نیاز‌ها شناسایی و اقدامات متناسب را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما فضای نمایشگاهی زمان بسیار خوبی است که با مشتریان مذاکره داشته باشیم و برای کار‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه طی چند سال اخیر داخلی سازی بخش زیادی از ورق‌های مورد مصرف در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی انجام شد، تصریح کرد: این دستاورد حاصل فعالیت تیم‌های مشترک بین فولادسازان، قطعه‌سازان و خودروسازان بود. ورق‌هایی که قبلاً وارداتی بود، شناسایی شدند، برای طراحی و تولید آنها در فولاد مبارکه برنامه‌ریزی شد و امروز بخش زیادی از این ورق‌ها توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و کشور بی نیاز از واردات این ورق‌ها است.

وی ادامه داد: ورق‌های سرد، گالوانیزه و اسیدشویی بیشترین مصرف را در صنعت خودروسازی دارند که مواد اولیه نیمه ساخته ورق‌های گالوانیزه در فولاد مبارکه تولید و محصول نهایی آن در شرکت ورق خودرو تولید و تحویل مشتریان می‌شود.

حمزوی با بیان اینکه در هر سه نوع ورق اسیدشویی، سرد و گالوانیزه اتفاقات خوبی در فولاد مبارکه صورت گرفته و داخلی‌سازی انجام شده است، افزود: در این زمینه واردات بی رویه، بدون برنامه و بدون هدف ورق به کشور از چالش‌های اصلی و نگرانی‌های فولاد مبارکه است. ظرفیت‌های خوبی در داخل کشور و در گروه فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان به ویژه در حوزه محصولات سرد و گالوانیزه وجود دارد که انتظار داریم به این ظرفیت‌ها توجه شود و جلوی واردات هر محصولی که در کشور قابلیت تولید دارد، گرفته شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده