تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۳۳۳۴
در نشست سه جانبه اتاق ایران اعلام شد

فلای دبی با نگاه مثبت برقراری پرواز مستقیم به کرمان را بررسی می‌کند

‌می‌متالز - به دنبال مذاکرات صورت گرفته در کرمان‌آیدکس ۲۰۲۴، راه‌اندازی خط هوایی مستقیم و پایدار بین کرمان و دبی با حضور مدیرعامل شرکت هواپیمایی فلای‌دبی بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان آیدکس ۲۰۲۴، زمینه تفاهم با شرکت هواپیمایی فلای‌دبی برای راه‌اندازی خط هوایی مستقیم و پایدار در مسیر کرمان - دبی فراهم شد و پیرو تفاهم اولیه، در نشست سه جانبه اتاق ایران با حضور نایب رئیس اتاق ایران، مدیرعامل شرکت هواپیمایی فلای‌دبی و رئیس اتاق کرمان، زمینه انعقاد قرارداد راه اندازی این مسیر پروازی بررسی شد.

در این نشست، پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران، امارات را شریک تجاری جدی ایران به ویژه در سال‌هایی که ایران با تحریم مواجه است، برشمرد و تأکید کرد: برای همین تقویت مناسبات با این کشور جزو اولویت‌های ایران به شمار می‌آید.

او ادامه داد: در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها و بنگاه‌های ایرانی در امارات، نمایندگی دارند و این یک روند رو به رشد است. اتاق ایران برای تسهیل بستر‌ها در این مسیر آماده و این مهم را در دستورکار خود قرار داده است.

به اعتقاد این فعال اقتصادی توسعه مناسبات تجاری به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که پیش از هر کاری باید مهیا شوند. در این حوزه تسهیل رفت‌وآمد تجار و تسهیل در شرایط صدور روادید جزو همین آمادگی‌های اولیه است.

باقری تصریح کرد: این نشست ترتیب داده شد تا بتوانیم قدم اول را برداریم و اعلام کنیم که علاقه‌مند به تقویت روابط بین دو کشور هستیم. بدون شک موفقیت در این قرارداد قابل تسری به سایر استان‌های ایران هست.

در ادامه محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان با بیان اینکه نیمی از ظرفیت‌های معدنی ایران و شرکت‌های بزرگی در استان کرمان مستقر هستند، گفت: این شرکت‌ها با شرکای خارجی خود در ارتباط مستمر بوده و بیشتر آنها در دبی، نمایندگی دارند که این جریان، ظرفیت قابل توجه مسافری برای شرکت هواپیمایی فلای‌دبی خواهد بود.

او همچنین به وجود دانشگاه‌ها و دانشجو‌های پزشکی در استان کرمان اشاره کرد و آن را یکی دیگر از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌تواند برقراری خط هوایی مستقیم بین کرمان و دبی را اقتصادی‌تر کند.

مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان نیز درباره توجیه اقتصادی راه‌اندازی پرواز مستقیم کرمان-دبی صحبت کرد. به اعتقاد این فعال اقتصادی وجود انواع ظرفیت‌های گردشگری و تجاری این توجیه را برای شرکت فلای‌دبی ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: فرودگاه شهر کرمان یک فرودگاه بین‌المللی است و علاوه بر آن ۴ فرودگاه دیگر در این استان فعال هستند؛ بنابراین ظرفیت و زیرساخت مناسب برای برقراری این پرواز خارجی به کرمان وجود دارد.

طبیب‌زاده همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان را قابل توجه توصیف کرد که می‌تواند یک مقصد جذاب گردشگری باشد.

در نهایت حمید ابیدوالله، مدیرعامل شرکت هواپیمایی فلای‌دبی با تأکید بر این نکته که نگاه شرکت به راه‌اندازی این خط هوایی مستقیم است، گفت: ما این موضوع را با نگاه مثبت بررسی می‌کنیم و امیدوارم به زودی اولین هواپیمای این شرکت در فرودگاه کرمان فرود بیاید.

او در واکنش به آنچه در این نشست عنوان شد، گفت: ایجاد روابط خوب با همسایگان، سیاست امارات است و ایران نیز جزو همسایگان مهم امارات محسوب می‌شود.

بر اساس اظهارات ابیدوالله، امروز خطوط هوایی دبی به ۱۷۵ مقصد مختلف و فلای‌دبی به ۱۲۵ مقصد پرواز دارد و رویکرد شرکت، نسبت به این جریان مثبت است. با این حساب باید مطالعات و بررسی‌های لازم، انجام و مقدمات برای برقراری این خط هوایی فراهم شود.

نکته قابل توجه اینجاست که پیش از همه‌گیری کرونا پرواز مستقیم بین کرمان و دبی وجود داشت؛ اما از زمان همه‌گیری، پرواز‌های این مسیر متوقف شد. در گذشته هفته‌ای دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان بین کرمان و دبی انجام می‌شد.

فلای دبی با نگاه مثبت برقراری پرواز مستقیم به کرمان را بررسی می‌کند

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده