تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۴۳۴۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده مجلس:

گزارش دقیقی از میزان آلودگی صنعت روی در زنجان وجود ندارد

‌می‌متالز - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش دقیق و جامعی از میزان آلودگی صنعت روی در زنجان تهیه و ارائه نشده است.

به گزارش می‌متالز، نبی‌الله محمدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان به جایگاه صنعت سرب و روی در برنامه‌های توسعه استان اشاره کرد و افزود: اگر حسابرسی زیست محیطی را در صنایع روی داشته باشیم، مشخص می‌شود که این واحد‌ها مقداری به سمت زیان‌دهی حرکت می‌کنند.

محمدی افزود: فعالیت واحد‌های روی هرچند عوایدی در زمینه اشتغال استان داشته است، اما در کنار مزایا، ایراداتی هم دارد و به پیامد‌های اجتماعی منجر می‌شود که اغلب در حوزه مسائل محیط زیست است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود گزارش جامعی از میزان آلودگی صنایع سرب و روی در استان، هر عارضه و بیماری شهروندان به آثار این صنایع نسبت داده می‌شود درحالیکه نمی‌توان چنین چیزی را به دلیل نبود گزارش جامع، تایید یا رد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر لزوم اقناع‌سازی افکار عمومی با تهیه گزارش‌های دقیق از فعالیت واحد‌های سرب و روی تاکید کرد و گفت: اگر در جایی اثرات منفی زیست محیطی در اثر فعالیت صنایع وجود دارد باید اقدامات پیشگیرانه تشدید شود.

محمدی بر ضرورت تسریع در جا به جایی شهرک تخصصی روی زنجان تاکید کرد و افزود: این موضوع یک خواسته و مطالبه عمومی است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود نیز در این جلسه با انتقاد از آلودگی شهرستان ماهنشان به پسماند‌های صنعتی روی، گفت: حداقل شهرستان ایجرود را نباید به این پسماند‌ها آلوده کنیم.

سیدجمال موسوی بر ضرورت جذب و هزینه حداکثری حقوق دولتی معادن تاکید کرد و افزود: وضعیت جاده‌های ماهنشان بر اثر تردد کامیون‌های معدنی خوب نیست و همین موضوع در ایجرود نیز با انتقال پسماند‌ها به محدوده‌ای در این شهرستان، در شرف وقوع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده