تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۲۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۳۴۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو شورایعالی بورس:

فاینکس انگیزه معرفی محصولات و خدمات را در بخش خصوصی افزایش داد

می متالز - امروز با افتخار می‌ توان گفت، بورس به عنوان بخش مهم و با اهمیتی از اقتصاد کشور در روند توسعه کشور نقش‌ آفرینی می‌ کند.
فاینکس انگیزه معرفی محصولات و خدمات را در بخش خصوصی افزایش داد

به گزارش می متالز، اگر چه بورس کشورمان قدمتی بیش از نیم قرن دارد اما توسعه اصلی و حرکت پرشتاب آن در دهه اخیر رخ داده است. این موضوع نیز مرهون تلاش‌ های متولیان این بازار، مدیران نهادهای مالی و سرمایه‌ گذرانی بوده که علی‌ رغم برخی دشواری‌ ها از این بازار دفاع کرده و آن را توسعه داده‌ اند.

لزوم توسعه دستاوردهای جدید به ویژه در حوزه فین‌ تک – که در پنج سال اخیر رشد ملموسی داشته است – و همچنین استفاده از تجارب موفق کراود فاندینگ در کشورهای مختلف به همراه معرفی نرم‌ افزارهای تحلیلی، عملیاتی و اطلاع‌ رسانی، برگزاری نمایشگاه بورس،‌ بانک و بیمه را به عنوان یک ضرورت نمایان می‌ کند.

او گفت: این موضوع فارغ از برخی مشکلات بین‌ المللی در زمان حاضر است و مساله‌ ای زیربنایی است که باید دنبال شود تا پس از عادی‌ شدن روابط با دنیا امکان حضور و فعالیت در عرصه بین‌ المللی و جذب سرمایه‌ گذاران خارجی مهیا باشد.

تجربیات مختلف نشان داده است، استفاده از نمایشگاه‌ ها موجب افزایش ظرفیت تولید ناخالص ملی و بهبود آن می‌ شود. نمایشگاه‌ ها سرمایه‌ گذاری ترکیبی بین بازیگران و فعالان بخش‌ های مهم اقتصادی را تقویت می‌ کنند و از این نظر نیز اهمیت دارند.

خوشبختانه برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه موجب شده انگیزه معرفی محصولات و خدمات در بخش خصوصی افزایش یابد، که امیداواریم امسال نیز با تبلیغات مؤثر شاهد ادامه این روند و افزایش مخاطبان عمومی و متخصص در این نمایشگاه باشیم.

* شاهین چراغی، عضو شورایعالی بورس 

منبع: بورس 24
عناوین برگزیده