تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۳۵۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

صف تحویل آلومینیوم به ۱۵۹ روز رسید/ بحران به بورس فلزات لندن باز می‌گردد؟

‌می‌متالز - انتظار برای تحویل آلومینیوم در بورس فلزات لندن پس از تحویل گسترده فلز از گروه ترافیگورا در ماه می، از صفر به بیش از پنج ماه رسید.

به گزارش می‌متالز، داده‌های مبادله‌ای که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که در اواخر ماه می، ۱۵۹ روز برای آلومینیوم در انبار‌های متعلق به ایستیم متالز (پیشروترین شرکت انبارداری جهانی فلزات غیرآهنی) در پورت کلنگ مالزی باید منتظر ماند، در حالی که در آوریل هیچ صفی وجود نداشت. این طولانی‌ترین صف در سیستم بورس فلزات لندن از ژوئن ۲۰۲۱ است که انتظار ۱۶۸ روزه برای تحویل از انبار‌های ایستیم متالز در پورت کلنگ مالزی وجود داشت.

بر اساس گزارشی از کیتکونیوز، بندر مالزی ماه گذشته محل تحویل عظیمی بود و به دنبال آن یک سری درخواست برای این فلز وجود داشت. بلومبرگ گزارش داده است که ترافیگورا (شرکت بازرگانی کالایی چندملیتی) پشت این تحویل بوده است؛ در حالی که تعدادی از بزرگترین بانک‌ها و صندوق‌های تأمینی فعال در این زمینه، آلومینیوم را خریداری کرده و دوباره آن را سفارش داده‌اند.

صف‌های طولانی یکی از مشخصه‌های بارز بازار آلومینیوم بورس فلزات لندن بوده است که باعث ایجاد اختلاف در بین خریداران و دردسر‌هایی برای خود صرافی شده است. یک دهه پیش، بازی‌هایی که معامله‌گران، بانک‌ها و انبار‌ها برای به حداکثر رساندن درآمد خود از طریق ایجاد صف‌های طولانی انجام می‌دادند، اعتراض تنظیم‌کننده‌ها و مصرف‌کنندگان ایالات متحده را برانگیخت و صرافی‌ها را واداشت تا مجموعه‌ای از قوانین جدید را برای محدود کردن این رفتار معرفی کنند.

این قوانین در پاسخ به آخرین بحران بورس فلزات لندن تأکید کرده است که قوانین آن برای جلوگیری از ایجاد صف توسط معامله‌گران یا انبار‌ها به عنوان یک مدل تجاری طراحی شده است. از جمله قوانینی که بورس فلزات لندن معرفی کرده است، قوانینی است که انبار‌ها را از اجاره هر فلزی که بیش از ۸۰ روز در صف سپری می‌کند، جلوگیری می‌کند.

منبع: اکو ایران

عناوین برگزیده