تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۴۳۶۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

گمرک اختصاصی؛ گام فولاد مبارکه برای پایداری و جهش در تولید

‌می‌متالز - بهره‌برداری و توسعه گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه در هفته گذشته، رویدادی مبارک برای رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید در صنعت فولاد است، چرا که با اجرای این پروژه، زمان ترخیص کالا‌های گروه فولاد مبارکه به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌یابد و دسترسی به کالا‌های استراتژیک برای خطوط تولید با سرعت عمل تسهیل می‌شود و همین نکته ضمن دست‌یابی سریع‌تر به اهداف، کاهش هزینه‌های تولید را به دنبال دارد.

به گزارش می‌متالز، طرح توسعه گمرک اختصاصی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، ازجمله نیازمندی‌ها و ضرورت‌های شرکت و یکی از حلقه‌های موردنیاز برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات و صادرات محصولات است که با حمایت دولت محترم به ثمر نشست. با بهره برداری از بزرگ‌ترین گمرک اختصاصی کشور، سالانه بالغ‌بر یک میلیارد دلار کالا از این گمرک عبور کرده و بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول و ۱۳۹ هزار تن کالا و قطعات وارداتی موردنیاز وارد شرکت فولاد مبارکه می‌شود.

«زمان» همواره مهم‌ترین عنصر اثرگذار در رقابت و توسعه صنعتی است و تشریفات گمرکی و صرف زمان زیاد برای ترخیص کالا، همواره یکی از دغدغه‌های مهم فعالان و بازرگانان صنعتی و اقتصادی بوده است. این اقدام فولاد مبارکه گامی در جهت خود تأمینی و تکمیل زنجیره تولید و زنجیره ارزش است و بالطبع نقش مؤثری در کاهش ماندگاری کالا و هزینه‌های انبارداری، تسهیل فرآیند ترخیص و مدیریت حمل‌ونقل محصولات صادراتی و همچنین واردات کالا و مواد اولیه دارد و درنهایت ضمن ارتقای بهره‌وری و خلق ارزش مضاعف، رونق و شکوفایی در اقتصاد و جهش در تولید را به‌واسطه تأمین مواد موردنیاز و تجهیزات، تسهیل در فرآیند‌ها و تسریع در تبدیل محصول به سرمایه در پی دارد.

فولاد مبارکه به‌عنوان پنجمین صادرکننده و بیستمین شرکت واردکننده بزرگ کشور در سال‌های اخیر با تولید محصولات ویژه فولادی، تمرکز خود را بر نیاز بازار داخلی و تولید محصولات باکیفیت برای صادرات گذاشته و در این راه به‌عنوان یکی از شرکت‌های مؤثر در توسعه اقتصاد غیرنفتی، با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری، مانع از خام‌فروشی در صنعت فولاد شده و همین مساله در آئین افتتاح گمرک اختصاصی فولاد مبارکه از سوی وزیر محترم اقتصاد و دارایی مطرح گردید که شرکت فولاد مبارکه، مصداق و الگوی پرهیز از خام‌فروشی و اقتصاد نفتی است.

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه در این پروژه در حالی صورت گرفت که در سال گذشته این شرکت ۳۱ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و خوشبختانه تمامی طرح‌های توسعه این شرکت با سرعت و جدیت در حال اجراست و تجهیز گمرک اختصاصی فولاد مبارکه، به‌طورقطع در کاهش زمان اجرای پروژه‌های توسعه مؤثر است.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در اجرای این پروژه از ظرفیت‌های فنی و مهندسی و محصولات شرکت فولاد مبارکه نیز به نحو مقتضی استفاده‌شده و همین مساله در کاهش هزینه‌ها و سرعت اجرای این پروژه اثرگذار بوده است.

فولاد مبارکه برای ساخت ایرانی آباد و آزاد تلاش می‌کند و به دنبال آن است تا با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و با تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش خود، در مسیر توسعه و تعالی ایران اسلامی گام بردارد. این دغدغه در فعالیت‌ها و اقدامات و محصولات و گزارش‌های این شرکت مشهود بوده و اقدامات این شرکت در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی، فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی، نشانه بارزی از آینده‌ای روشن برای میهن اسلامی است.

محمدجواد براتی - مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده