تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۳۷۸۴

افزایش ۱۸ درصدی بارندگی سد‌های حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب

‌می‌متالز - رییس حوضه‌های آبریز کرخه و مرزی غرب از افزایش بارندگی در سال آبی جاری در حوضه‌های آبریز کرخه و مرزی غرب و همچنین پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های این حوضه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شاهپور رجایی رئیس حوضه‌های آبریز کرخه و مرزی غرب اظهار کرد: متوسط بارندگی حوضه آبریز درجه ۲ کرخه در سال آبی جاری ۴۹۲ میلیمتر بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۱۴ درصد و نسبت به میانگین درازمدت ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: در همین دوره زمانی، حوضه آبریز مرزی غرب ۵۲۹ میلیمتر بارندگی داشته که نسبت به متوسط سال آبی قبل و متوسط درازمدت به ترتیب ۱۹ و ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس حوضه‌های آبریز کرخه و مرزی غرب خاطرنشان کرد: در این سال آبی، در بین استان‌های واقع در حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب، استان ایلام با ۲۳ درصد و استان لرستان با ۱۱ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افزایش بارندگی نسبت به دوره درازمدت ۵۴ ساله داشته‌اند.

رجایی با اشاره به میزان پرشدگی سد‌ها در حوضه آبریز حوضه آبریز کرخه و مرزی غرب بیان کرد: بر روی رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب ۳۲ سد با حجم مخزن ۱۱ میلیون و ۲۱۴ هزار مترمکعب وجود دارد که تا نیمه خردادماه جاری، نزدیک به ۷۵۰۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن و معادل ۶۷ درصد پرشدگی ذخیره آبی داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد