تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۳۸۰۵

اعطای گواهینامه ارزیابی قابلیت طراحی شرکت‌های مهندسی و طراحی شناور ایران به ۳ شرکت طراحی و مهندسی شناور‌های خدماتی

‌می‌متالز - مشاور امور دریایی وزیر صمت و رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور طی جلسه‌ای گواهینامه ارزیابی قابلیت طراحی شرکت‌های مهندسی و طراحی شناور ایران را به ۳ شرکت طراحی و مهندسی شناور‌های خدماتی اعطا کرد.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی سالاری» مشاور امور دریایی وزیر و رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های دانش‌بنیان شرکت‌های طراحی و مهندسی شناور در ایران گفت: اهمیت طراحی شناور در اقتصاد دریا به جهت زمینه‌سازی برای اجرای بهتر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی است که به‌دلیل شرایط بین‌المللی و داخلی مشمول تاخیر شده است.

وی در ادامه بر لزوم شکل‌گیری شرکت‌های حرفه‌ای و توانمند در طراحی و مهندسی انواع شناور و سازه‌های دریایی تاکید و آن را یکی از مهمترین حلقه‌های ارزش صنایع دریایی در همه حوزه‌های تخصصی عنوان کرد.

مشاور امور دریایی وزیر صمت بیان کرد: با حضور علی آبادی وزیر صمت پیگیری مجدانه این موضوع آغاز و همکاری وزارت صمت با شورای عالی صنایع دریایی کشور و صندوق توسعه صنایع دریایی شکل گرفت.

سالاری در پایان از تلاش جهت رسیدن حلقه‌های ارزش صنایع دریایی به سطح پایدار گفت و بر شکل‌گیری شبکه‌ای جامع از شرکت‌های مهندسی و طراحی شناور در کشور تاکید کرد.

در ادامه «محمد محمودی» مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: جهت ارتقا توان طراحی و مهندسی در صنایع دریایی و افزایش عمق ساخت داخل در فعالیت‌های دریایی و کشتی‌سازی، سلسله نشست‌هایی با هدف شناسایی دقیق‌تر و تقویت مجموعه‌های حقوقی فعال در زمینه طراحی شناور و کشتی از سوی صندوق آغاز گردید و مورد استقبال فعالان دریایی و خبرگان صنعت دریایی قرار گرفت.

وی افزود: در این بررسی‌ها، توان و قابلیت‌های طراحی همه شرکت‌های متقاضی، توسط کارگروه ویژه‌ای تحت عنوان «کارگروه ارزیابی صنایع دریایی» متشکل از متخصصین طراحی شناور و نمایندگان کارفرمایان اصلی دریایی کشور، با نام (ص+) مورد ارزیابی قرار گرفت و با اتمام ارزیابی کیفی، حائزین حد نصاب امتیازات لازم، شناسایی شدند.

در پایان نیز گواهینامه ارزیابی قابلیت طراحی شرکت‌های مهندسی و طراحی شناور ایران در زمینه فعالیت طراحی و مهندسی شناور‌های خدماتی به شرکت‌های: کارافن‌مارین خاورمیانه، پرگاسیران، نور‌فن‌آوری نوین اعطا شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده